El Teatre-Museu Dalí de Figueres ha incorporat una nova exposició temporal amb retrats del pintor que va realitzar el fotògraf Philippe Halsman en el marc del projecte "Dali's mustache".
Segons informen els seus responsables, la mostra es titula "Variants de Dali's mustache" i es prolongarà fins al 31 de desembre a l'espai conegut com a "Sala de les Loggias".
L'exposició busca que la presència de Salvador Dalí al seu museu guanyi en presència i, per a això, s'ha escollit aquesta sèrie d'imatges del fotògraf letó establert als Estats Units que va mantenir una relació de més de 37 anys amb el pintor català.
"Variants de Dali's mustache" està formada per 23 retrats que els dos artistes van excloure de la publicació del seu projecte, de la qual es va encarregar el segell Simon and Shuster de Nova York el 1954.
La col·laboració entre Salvador Dalí i Philippe Halsman va començar el 1941, quan tots dos van coincidir a la feina "Labyrinth", que els Ballets Russos van desenvolupar a la Metropolitan Opera House novaiorquesa.
Halsman va fotografiar els vestuaris dissenyats per Dalí i la col·laboració es va mantenir amb nous encàrrecs realitzats principalment per ballets, encara que també amb projectes propis com "Dali's Midsummer Night's Mare", "Dali Atomicus", "Escultura de Llum" o "Voluptate Mors".
A més, l'artista letó, en el marc d'aquesta estreta relació, va documentar el rodatge de la pel·lícula "Dali, Chaos and Creation", del 1960.
Sobre el llibre "Dali's mustache", Philippe Halsman va explicar: "El 1954, el bigoti de Dalí va créixer miraculosament. Quan el pintor va tornar a Nova York em vaig quedar perplex".
"Les puntes del bigoti estaven per damunt de les seves celles. Vaig veure quin era el meu deure i vaig començar a fotografiar el joc i la interacció del seu bigoti. Necessitava el consentiment de Dalí i em vaig dirigir cautelosament al gran surrealista", va afegir Halsman, qui va relatar que li va proposar una publicació que aprofundís en una part de la seva personalitat, d'"una petita part" d'ell.
El muntatge de l'exposició l'ha dissenyat Pep Canaleta, de la firma 3carme33, i el grafisme és obra d'Alex Gifreu.