L'eloqüent silenci de l'escultura és la primera gran exposició retros?pectiva dedicada a l'escultora Pia Crozet (Roanne, 1950), una de les figures més rellevants de l'art contemporani gironí i català del canvi de segle.

La mostra, inaugurada ahir a la Casa de Cultura de Girona, proposa una àmplia mirada a la trajectòria de l'artista, formada a França i establerta des dels anys setanta a Girona.

La selecció, que aplega més d'una vuitantena de peces, il·lustra la convivència harmònica entre figuració i abstracció en l'obra de Crozet, i demostra el "domini excepcional de la tècnica i el coneixement dels materials de l'artista", afirmen els organitzadors.

A partir de maquetes i documentació de projectes, l'exposició també presentarà la vessant d'escultura pública que encara roman inèdita.

Coincidint amb la mostra, visitable fins al 28 de maig de 2016, s'ha editat un catàleg que en deixarà testimoni més enllà del període expositiu. El projecte suma esforços de les Fundacions Domènec Fita i Colomer-Sanz, i de la Casa de Cultura de Girona.

L'obra exposada és de procedències i etapes creatives diferents amb l'objectiu que el visitant pugui copsar la força expressiva que es desprèn del seu intens i extens treball, fruit de l'experimentació amb volums i materials diversos.

La selecció de peces mostra també les fecundes relacions de l'obra amb llegendes i mites que, des d'una lectura personal, Crozet transforma en escultures, tals com La Torana, La jueva de GironaEl crit de la bruixa.