Descobreixen tres planetes amb una mida semblant a la de la Terra

03.05.2016 | 07:20

Un grup internacional de científics ha descobert tres planetes de mida i temperatures similars a la Terra que orbiten al voltant d'una estrella petita a tan sols 40 anys llums de la Terra. Els astrònoms van fer aquesta troballa després que el telescopi situat a Xile detectés una estrella que canviava a intervals regulars, cosa que significa que diversos objectes passaven entre ella i la Terra.
Paradoxalment, els dos planetes més propers reben només quatre i dues vegades la radiació que rep la Terra mentre que el tercer, exterior, problablement rep menys que la Terra. Segons els experts si es vol començar a buscar vida a altres llocs de l'Univers s'ha de començar per aquests petits planetes. En aquest sentit, el responsable del grup d'astrònoms de l'Institut d'Astrofísica i Geofísica de la Universitat de Lieja, Michael Gillon, ha explicat que aquesta troballa significa un pas més en la recerca de vida a l'Univers i que cal seguir en aquest projecte.

Estrelles Michelin 2017

Millors gorgues de Girona

Tots els restaurants amb estrella Michelin 2017

La Guia Michelin 2017 serà presentada aquest dimecres al Mas Marroch de Girona. Hi assistiran tots els cuiners de restaurants amb dues i tres estrelles Michelin

Notes de tall 2017

Consulta el llistat de totes les notes d'accés a les carreres de les universitats catalanes.

Cartellera a Girona