Primer va ser el cinema, després la televisió i ara els videojocs i altres suports digitals els que es nodreixen de l'inabastable font temàtica del còmic, simbiosi que per al director de continguts del Saló de Barcelona que comença avui, Toni Guiral, és un dels pilars de l'expansió del sector. «Hi ha molts dissenyadors de personatges de videojocs i del cinema que són dibuixants de còmics i l'estètica d'aquests productes audiovisuals procedeix directament del món de les vinyetes», va explicar Guiral a Efe sobre aquesta associació d'interessos amb el món audiovisual, que funciona en les dues direccions perquè moltes sèries de televisió i animació estan sent adaptades al còmic. De fet, un dels convidats a l'edició d'aquest any -que té Francisco Ibáñez com a estrella principal, amb una gran exposició sobre els vuitanta anys del pare de Mortadel·lo, que també va tenir la seva versió cinematogràfica- serà el creador de la sèrie d'animació d'èxit El asombroso mundo de Gumball (que a Espanya emet el canal Boing). Com ja ha passat en anteriors edicions, el saló comptarà també amb una àrea dedicada als videojocs, en aquesta ocasió un macroespai de 500 metres quadrats a càrrec de l'empresa japonesa Nintendo, que comptarà amb zones de les principals comunitats de Pokemon, Monster Hunter i de Legend of Zelda, i activitats relacionades amb aquestes sagues amb milers de seguidors.