La retirada de diverses imatges de contingut sexual d'una ?exposició dins del Saló de Còmic de Barcelona ha generat enrenou i acusacions de censura a les ?xarxes socials per part de ?professionals del sector, mentre que l'organització va atribuir la ?decisió a un problema de coordinació.

La polèmica es va generar després que el Saló retirés divendres les imatges d'una mostra organitzada per l'Institut Nacional de la Joventut, realitzades per joves creadors que incloïa diverses imatges explícites de pràctiques sexuals.

Més enllà de l'anècdota per l'enrenou creat per la retirada dels dibuixos, dels quals l'organització no tenia coneixement i que va considerar pornogràfics per a un certamen per a tots els públics, els protagonistes veritables del certamen han estat Francisco Ibáñez, pare de Mortadelo y Filemón a qui el Saló va retre homenatge pels seus 80 anys, i el nord-americà Frank Miller.

Saló de rècord

El certamen va tancar ahir les portes de la 34a edició amb un nou rècord de públic, 118.000 visitants, 5.000 més que el 2015, i amb un augment de vendes, que alguns editors xifren en un 40%.

L'organització compleix així les seves expectatives per a aquesta edició que s'havia plantejat com la "més ambiciosa", amb un augment de la superfície expositiva, fins als 45.000 metres quadrats al recinte Fira Montjuïc, i del nombre d'estands i del programa d'activitats al voltant al món del còmic, cada vegada amb més adeptes, com s'ha pogut comprovar per les cues que es van formar cada dia.