Les queixes que els ciutadans han fet arribar pel deficient ús del català en les administracions públiques es van doblar el 2015, al passar de 55 el 2014 a un total de 120 l'any passat, segons l'Informe de queixes lingüístiques rebudes a la Plataforma per la Llengua.

Segons va comunicar ahir l'entitat, l'informe recull un total de 426 queixes que diferents persones van dirigir a la Plataforma per la Llengua en trobar-se en un cas de mala praxi o de deficiències en l'ús de la llengua catalana, bé en l'àmbit públic o en el privat.

En la majoria dels casos, les queixes es produeixen per l'absència de l'ús de la llengua catalana en algun àmbit.

El primer motiu de queixa és la falta d'atenció escrita o oral en català (33,6%), mentre que el segon es relaciona amb circumstàncies on va existir una hostilitat o una discriminació explícita cap a l'ús de la llengua catalana (14,6%). A continuació, destaquen les queixes en l'àmbit dels webs i serveis en línia (13,8%) i en la publicitat (13,1%).