El Festival de Cinema Fantàstic de Sitges va despertar ahir amb la més que sensual The handmaiden, un film coreà de Park Chan-wook, que va convéncer el públic de l'auditori, que va aplaudir aquesta cinta ambientada als anys trenta del segle XX i que va a concurs com a millor pel·lícula.

A partir de l'adaptació d'una novel·la de la britànica Sarah Waters, Chan-wook trasllada l'acció a una sumptuosa casa, envoltada de boscos, a la Corea ocupada pels japonesos.

Exuberant, insinuant, el film, de dues hores i mitja de durada, se centra en el triangle que estableixen el carterista professional Sook-hee i dues dones joves, una dama d'alta societat i la seva criada, que acabaran sentint una atracció irrefrenable una per l'altra.

Ha Jung-Woo, Kim Min-Hee i Kim Tae-Ri estan més que creïbles en els seus papers, amb algunes reminiscències a aquella Marquesa de Merteuil, Vescomte de Valmont o Cécile de Volanges de Les Amistats Perilloses.

A més, estan ben acompanyats per altres noms importants del cinema coreà com Jo Jin-Woong.

Durant la jornada, també hi va haver altres pel·lícules a concurs que van rebre el plàcet del respectable, des de la mexicanofrancesa Desierto, dirigida per Jonás Cuarón (fill d'Alfonso Cuarón), a la pura Mon Ange, una història d'amor protagonitzada per un nen invisible i una nena cega.

Cuarón viatja fins al desert de Sonora per mostrar un grup d'immigrants mexicans que intenten creuar il·legalment la frontera per arribar als Estats Units, cosa que no els serà fàcil perquè en les seves vides es creuarà un violent personatge acompanyat per un gos fidel. Gael García Bernal liderarà el grup per camins pedregosos.

Una altra cinta que va agradar ahir és francobelga Mon Ange, dirigida per Harry Cleven i amb la jove Elina Löwensohn com a actriu principal, tots dos presents a la sala i que es van mostrar molt satisfets per com ha quedat el film.