El sorteig de la Loteria de Nadal repartirà 2.310 milions en premis -70 més que en 2015-, posarà a la venda cinc milions de dècims més que l'anterior i s'anunciarà amb el lema «El premi més gran és compartir-lo», a través de la història entranyable d'una dona gran, que implica tot un poble, i que els espectadors podran veure avui a tots els canals. Aquestes novetats van ser destacades ahir per la presidenta de Loteries i Apostes de l'Estat, Inmaculada García Martínez, en la presentació del sorteig extraordinari i la campa­nya publicitària, que incideix en una història d'emocions, amb la qual s'evidencia, segons els seus creadors, que el compartir coses amb els altres és fins i tot més important que els diners.

Aquest any a l'anunci no li toca a ningú la Grossa, però la il·lusió dels seus personatges per compartir l'alegria de Carmina s'assembla a la que tindrien si haguessin estat afortunats amb el premi. I per què està alegre Carmina, una professora jubilada d'un poble asturià? És el dia anterior al sorteig de Nadal. Ella sent a la televisió els nens de San Ildefonso cantar la Grossa. Canten el de l'any passat perquè els informatius el que fan és recordar que demà és el sorteig, però ella no sap en quin dia viu i creu que és 22. Sembla que la memòria li falla i la seva alegria és immensa quan escolta el seu número, i és tal que aviat l´encomana al seu nét, al seu fill, a la seva família i a tots els veïns del poble que comparteixen amb ella la seva felicitat perquè, segons diuen a l´anunci, ella «s´ho mereix tot».

Des del seu nét i el seu fill a les seves perruqueres, els pescadors de Tazones (Astúries) -on s'ha rodat la major part del anunci-, el seu rector i la Guàrdia Civil celebren la «Grossa» que «ha tocat a la Carmina», una «actriu» que en realitat es diu Pilar. Als seus 84 anys, Pilar és actriu entre cometes perquè la seva primera interpretació ha estat aquesta i la va fer gràcies al seu nét, que dos dies abans del càsting la va animar perquè s'apuntés a una agència de models perquè «estava estupenda». L'anunci ha estat rodat, a més de a Tazones, en altres zones d'Astúries, com Villaviciosa i Lancres, i està dirigit per Santiago Zannou, encarregat també de l'anunci de fa dos anys del bar d'Antonio.

Després del curt d'animació de Justino, els publicistes han considerat que la millor manera d'explicar la història d'aquest any era de nou amb persones de carn i ossos. La història «necessitava d'aquesta humanitat i de veure el fons d'ull de les persones», segons els responsables de la campanya, els qui van assegurar que els actors es van emocionar amb ella des del principi.