L'Ajuntament de Girona ha cedit a la Fundació Gala-Salvador Dalí 1.797 imatges, quatre pel·lícules i set vídeos que eren al Fons Narcís Sans Prats del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge.

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer, van signar ahir un conveni de col·laboració per a l'ús de fotografies del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge per part de la Fundació.

Amb aquest acord, el consistori conserva la propietat intel·lectual però cedeix a l'entitat una còpia digital de tot el material perquè en pugui fer ús.

Pel·lícules i vídeos

Entre el material hi ha pel·lícules sobre Figueres, la Costa Brava i Salvador Dalí (entre 1960 i 1977), vídeos de la constitució de la fundació, l'arribada de Dalí a la Torre Galatea o la visita de Jordi Pujol a l'artista (1986).

L'acord es va rubricar a l'Ajuntament de Girona. El conveni permet l´ús de les imatges sense ànim de lucre.

Aquesta autorització comprèn l'ús de les fotografies cedides únicament per a la seva comunicació pública en l'exhibició en el web propi i en exposicions organitzades per la mateixa Fundació.

També hi ha imatges del trasllat de Dalí a la Torre Galatea (1988) en l'etapa final de la vida del pintor, la trobada entre Dalí i Tierno Galván (1989), quan l'aleshores alcalde de Madrid li va encarregar l'escultura de Newton que presideix el barri de Salamanca de la capital espanyola, o el lliurament de l'herència a la filla de Gala (1989).

«Estem contents perquè aquest conveni significa una posada en valor i un impuls internacional a la difusió dels fons documentals que es preserven des de l'Arxiu Municipal i des del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge de l'Ajuntament de Girona, fet que rubrica la bona feina que es fa en la preservació del patrimoni local i nacional», va remarcar l'alcaldessa.

Per la seva banda, la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer, va valorar molt positivament la col·laboració perquè considera que ajuda a aprofundir en el coneixement de Dalí i el Triangle Dalinià «des de la proximitat de la mirada de Narcís Sans».