Sofia Coppola va presentar ahir a competició al Festival de Canes La seducció, un remake des del punt de vista femení d'una pel·lícula molt masculina de 1971, una visió molt personal de la cineasta, que va ser rebuda amb forts aplaudiments i que va voler rodar en 35 mil·límetres perquè es vegi en pantalla gran.

«Espero que la gent la vegi a les sales», va dir Coppola en la roda de premsa d'una pel·lícula molt acurada estèticament que explica una història que necessita «de l'atmosfera que es genera en una sala de cinema, amb una gran pantalla i no en telèfon mòbil».

És «una experiència única, especialment en les nostres vides modernes, el poder oblidar-te dels mòbils, de perdre't en una pel·lícula i celebrar el cinema en gran pantalla, especialment estant a Canes», va afegir.

Protagonitzada per Nicole Kidman, Colin Farrell, Kirsten Dunst i Doble ela Fanning, La seducció explica una història al sud dels Estats Units durant la Guerra de Secessió, quan un soldat de la Unió (nord), ferit i fugit, és trobat per una nena que viu en un internat per a senyoretes on només queden la directora, una professora i cinc alumnes.

L'arribada del soldat revolucionarà totes i cadascuna de les dones que viuen allí, una història que ja va explicar Don Siegel el 1971, titulada El seductor, amb Clint Eastwood i Geraldine Page en els papers que ara interpreten Farrell i Kidman.

D'altra banda, l'argentí Santiago Mitre va tornar ahir a Canes amb La cordillera, una pel·lícula protagonitzada per Ricardo Darín i Dolores Fonzi que mostra un personatge en «plena construcció del poder», una ficció sobre el «desgast del sistema polític tradicional».

«Hi ha un cert desprestigi de la classe política que excedeix a la pel·lícula, nosaltres ho tractem des d'una perspectiva de ficció», va explicar el director, que va ressaltar que la seva intenció no és fer «un judici massa específic».