La coreògrafa Marta Izquierdo, filla d'exiliats a França l'any 1939, mostrarà divendres (21h) a l'Ateneu de Celrà el fruit d'una residència creativa que aquest dies duu a terme al centre de pràctica de dansa contemporània l'Animal a l'Esquena, de Celrà.

L'artista de la dansa María Muñoz col·labora en aquest nou espectacle, Practice Makes Perfect, que comptarà a més amb intervencions de la Fal·lera Gironina i de l'Esbart d'Olot.

I és que la coreògrafa ha ideat una obra inspirada en el concepte de la frontera i de l'exili republicà que tant va condicionar la seva família i a ella mateixa, resident a França, i per fer-ho ha recreat un símil que utilitza el ball de bastons català.

No es descarta que aquest nou espectacle que s'està gestant a l'Animal a l'Esquena tingui més endavant programació al Mercat de les Flors de Barcelona, el Matadero de Madrid o el festival Sismògraf de la capital de la Garrotxa.

Separació fantasmal

La frontera franco-espanyola ha estat durant molt de temps una separació geogràfica fantasmal o abstracta, però segons la concepció de l'espectacle es tracta també d'una barrera natural com és el Pirineu, que pot exercir una funció integradora o bé separadora.

Exiliada voluntària a França des de fa quinze anys, en aquest nou projecte, Marta Izquierdo Muñoz experimenta aquesta frontera, recorrent-la físicament, interessant-se així pel paisatge i les llegendes que l'habiten.

L'imaginari coreogràfic de Marta Izquierdo està alimentat pels Pirineus, aquesta frontera natural marcada per tràgics desplaçaments com ho van ser els dels exiliats republicans.