Les condicions passen perquè cap treballador pugui ser inclòs en l'expedient sense abans esgotar la seva bossa d'hores, i que existeixi rotació perquè el màxim període que pugui restar a casa sigui de dos mesos.

El fabricant espanyol d'automòbils va plantejar fa un mes suspendre l'ocupació temporalment a 750 persones entre novembre i desembre d'aquest any, així com el mateix nombre de treballadors entre gener i juliol de 2009. Seat va sol·licitar també parar cinc dies la línia 1, fet que afectarà 1.969 persones, i 19 dies la línia 2, amb 1.783 afectats.

La Generalitat ha considerat "justificada" aquesta mesura atenent a les necessitats al·legades per Seat de reduir les seves previsions de producció per adaptar-les a la caiguda de les vendes en el sector.

L'administració ha demanat que, "en la mesura que sigui possible", els afectats per la suspensió puguin apuntar-se voluntàriament. Tots els afectats percebran la prestació d'atur fins a arribar al 80% del seu salari.

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha manifestat a Europa Press la seva "satisfacció" per les condicions imposades pel Govern a l'ERO.

Ha destacat especialment l'obligació de Seat de no incloure en l'expedient els treballadors majors de 53 anys --alguna cosa al que ja s'havia compromès l'empresa amb el comitè-- ni als que tenen jornades industrials pendents de compensar.

Com a exemple, Carnero ha dit que, si un treballador té 20 dies positius en la seva bossa d'hores pendents i Seat decideix suspendre-li la feina, haurà d'abonar-li el 100% del salari durant aquests primers 20 dies; a partir dels següents, passarà a acollir-se a les condicions aprovades en l'ERO.