La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va posar especial rellevància ahir a S'Agaró en les millores endegades pel desdoblament de la N-II fins a la frontera francesa i l'imminent inici de les obres d'ampliació de carril de l'AP-7 de Maçanet de la Selva a Girona. No obstant això, les obres de desdoblament de la N-II van pel mateix camí que els treballs del tram precedent (Fornells-Caldes) en què per construir poc més de vuit quilòmetres es va tardar quatre anys. Aviat farà tres anys de l'adjudicació dels treballs i encara no s'ha asfaltat cap quilòmetre del tram Sils-Maçanet.

Si es complís el calendari, hauran passat tres anys i mig des de l'adjudicació fins a la inauguració pel que fa al primer tram, i cinc anys pel que fa al segon, per un total de quasi nou quilòmetres. Els treballs avancen molt lentament i en un dels sectors (Sils-Maçanet) estan completament aturat des de fa més de dos mesos. L'altra cara de la moneda és la continuació de la carretera entre Sils i Caldes de Malavella, on les maquines treballen dia i nit, tot i que tampoc es veu que hagin avançat espectacularment.

L'únic tram acabat ha estat el de Caldes de Malavella i Fornells de la Selva, 8 quilòmetres de desdoblament de la N-II que van costar 48,5 milions d'euros i que van acumular un retard de dos anys. Llavors la ministra va evitar fer cap referència al retard de les obres, però en canvi en va justificar l'elevat cost per la "gran complexita de les obres", ja que hi ha un gran nombre d'elements especials que comporten un gran cost, malgrat que la nova carretera, inaugurada el desembre de 2007, transcorre en línia recta.

Líders en infraestructures

D'altra banda, Magdalena Álvarez va voler recordar ahir que Catalunya serà aquest 2009 la comunitat autònoma amb més inversió en infraestructures gràcies al 3.300 milions d'euros que hi destinarà el Ministeri de Foment. La responsable de la cartera d'obres públiques va detallar que "des de 2005 i fins a 2009 haurem invertit 13.700 milions d'euros, això situa la inversió a Catalunya més de mig punt per sobre del pes del PIB establert a la disposició addicional tercera de l'Estatut", va puntualitzar durant la cloenda de la 13a Trobada d'Economia que es va celebrar a s'Agaró. Álvarez va estar acompanyada pel president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, i el secretari d'Estat d'Economia, David Vegara.

Davant dels empresaris, la ministra va detallar els projectes en matèria ferroviària, viària i aèria que estan en dansa arreu del territori català o que properament s'iniciaran. En l'apartat viari, Álvarez va posar especial rellevància en les millores endegades pel desdoblament de la N-II fins a la frontera francesa. Parlant de l'aspecte ferroviari, la ministra de Foment va incidir especialment en el tram del TGV que ha d'unir Barcelona amb la frontera francesa abans de 2012. "Hem fet un gran esforç per tenir tots els projectes ja que, en arribar al Govern, 15 dels 22 trams entre Barcelona i la Jonquera no en tenien", va comentar Álvarez. "Ara, tots estan en obres. Unes obres que aniran al seu ritme i mirarem de complir tots els terminis", va reiterar la ministra, que també va parlar de la importància del corredor Mediterrani entre Barcelona i València.