Aquest document, que serà discutit aquesta setmana en una comissió parlamentària encara per definir, porta les firmes d'alguns diputats i representants de la Cambra Baixa, segons informacions dels mitjans locals recollides per Europa Press. El projecte considera vàlida la valoració de la situació patrimonial de les empreses realitzada pel Tribunal de Taxacions de la Nació, que va establir un valor negatiu de les dues empreses d'uns 800 milions de dòlars i proposa l'expropiació pel valor simbòlic d'un pes.

Aquesta iniciativa pretén "garantir la continuïtat i seguretat del servei públic de transport aerocomercial de passatgers, correu i càrrega", així com "el manteniment de les fonts laborals i el resguard dels béns de les empreses". Així, el Poder Executiu exerciria "tots els drets que les accions a expropiar li confereixen" i es facultaran instruments per "cobrir els necessitats financeres" de les empreses afectades i "fer operacions de crèdit".

El president de la comissió bicameral que segueix el procés de la línia aerocomercial, Mariano West, va criticar la iniciativa d'un sector de l'oposició que va plantejar l'expropiació únicament dels actius de l'empresa, ja que segons la seva opinió això seria "inviable". "En la pràctica significa el tancament de l'empresa. Seria dir-li als creditors no els paguis més i després demanar-li que restableixin els serveis que venien prestant a l'empresa. És desconèixer la realitat", va explicar.