Serveis transversals

Renfe preveu duplicar els viatgers entre Barcelona i Andalusia amb un 70% d´ocupació el 2009

10.01.2009 | 15:26

Renfe preveu duplicar el nombre de passatgers de l'AVE Barcelona-Sevilla i Barcelona-Màlaga sense parar a Madrid --que avui han començat a funcionar-- fins a aconseguir un 70% d'ocupació el 2009, segons ha informat el director de serveis transversals d'AVE-Llarga Distància de Renfe, Félix Martín.

A bord de l'AVE Barcelona-Màlaga, Martín ha explicat que els objectius de la companyia passen per arribar a aquest any els 200.000 clients en els trajectes amb Sevilla i els 150.000 en els viatges amb Màlaga. Des que Renfe va posar a la venda els bitllets d'aquests dos serveis fa deu dies, s'han comercialitzat prop de 6.400 places.

Avui han viatjat 162 passatgers de Barcelona a Sevilla i 120 de Barcelona a Màlaga. En el trajecte contrari, des de Sevilla han sortit 140 persones i des de Màlaga 100. Martín ha tret importància a les xifres d'avui, ja que la meitat dels vagons estaven buits, i ho ha vinculat amb l'existència del temporal i a la "pujada del gener".

Els trens tenen 316 butaques i una velocitat mitjana de 197 quilòmetres per hora, però arriben fils als 300 quilòmetres. El bitllet d'anada i tornada supera els 300 euros en classe preferent i els 200 en classe turista, si bé existeix una tarifa web promocional de 53 euros per trajecte.

RETARDS DE MITJA HORA PEL TEMPORAL

El nou servei de l'AVE entre Barcelona i les ciutats de Màlaga i Sevilla sense parar a Madrid és possible gràcies a la construcció d'una nova variant construïda al sud de la capital. Això permet disminuir el trajecte en uns 50 minuts i fer el viatge en cinc hores i 45 minuts en el cas de Màlaga i cinc hores i 37 minuts en la connexió amb Sevilla.

Tot i així, el temporal ha fet endarrerir el trajecte en més de mitja hora, de la mateixa manera que en el conjunt de la línia d'alta velocitat. l'AVE ha sortit de Barcelona a 300 quilòmetres per hora, però en arribar a Saragossa ha hagut de disminuir la velocitat a 160 quilòmetres per hora amb motiu del temporal que afecta Aragó i Madrid.

De fet, en arribar a les estacions, per megafonia s'escoltava un missatge en el qual s'alertava als passatgers del gel a l'andana i es recomanava baixar amb cura del tren per no relliscar. El paisatge plujós a la sortida de Barcelona ha variat fins a les nevades en acostar-se a Aragó i s'ha intensificat en passar per Madrid.

Martín ha subratllat que la gran part de clients es mouen per motius d'oci, turisme i familiar. En menys grau, els segueixen les causes laborals i professionals. La connexió de les comunitats ha permès adequar els horaris per permetre viatges de cap de setmana, que se sumen a la reducció del temps.

Abans de l'AVE, el tren més ràpid entre Barcelona i Sevilla tardava vuit hores i 20 minuts, mentre que el trajecte amb Màlaga era d'11 hores.

Des del començament de l'AVE Barcelona-Madrid el passat 20 de febrer i fins el 31 de desembre, un total de 189.673 viatgers van utilitzar els trens AVE que enllacen Catalunya, Aragó i Andalusia, fet que representa un augment del 93,3% respecte el mateix període de l'any passat, quan se circulava amb els trens Altaria.

El trajecte Barcelona-Còrdova va registrar 31.002 passatgers, el de Barcelona-Sevilla va comptabilitzar 21.499 i el que va fins a Màlaga va obtenir 14.943.

En la relació Tarragona-Sevilla va haver 4.646 clients, així com 3.311 amb Màlaga i 3.554 amb Còrdova. Els trens que enllacen Lleida amb Sevilla i Còrdova van tenir 12.944 passatgers.

CORBACHO DESTACA ELS LLAÇOS ENTRE CATALUNYA I ANDALUSIA

El ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, ha fet un balanç positiu del nou servei des de l'estació de Sants de Barcelona, on ha mantingut un breu trobada amb els periodistes que viatjaven a Màlaga.

Corbacho ha destacat que Barcelona, Tarragona i Lleida tindran connexió directa amb les ciutats andaluses, el que afavorirà els llaços comercials i familiars entre Catalunya i Andalusia. Ha remarcat que la disminució de 50 minuts en el recorregut suposa una gran comoditat per al viatger i una millora del servei gràcies a la nova variant.

Ha subratllat que és la primera vegada que dues comunitats autònomes tan allunyades es connecten amb el tren d'alta velocitat sense parar a Madrid. Ha indicat que el trajecte per carretera "té la distància que té" i que per avió "també té el seu temps de trasllat", pel que ha considerat l'AVE com una bona alternativa.

Cada dia a les 8.15 hores sortirà l'AVE des de la capital catalana fins a Sevilla, on arribarà a les 13.52 hores. Els trens pararan a les estacions de Tarragona, Lleida, Saragossa, Ciudad Real, Puertollano i Còrdova. La tornada tindrà lloc de 16 a 21.39 hores.

A les 10.30 hores partirà de Barcelona a Màlaga amb el mateix recorregut que l'anterior fins a Saragossa, on es desplaçarà a Còrdova, Puente Genil i Antequera per arribar a Màlaga a les 16.15 hores. El trajecte contrari començarà a les 16.50 i s'acabarà a les 22.33 hores.

Economia

L'edifici de l'empresa, a un polígon de Celrà.
Una empresa dirigida per una cosina de Puigdemont marxa per 'l'incertesa política'

Una empresa dirigida per una cosina de Puigdemont marxa per "l'incertesa política"

La companyia, proveïdora de material ortopèdic amb seu a Celrà ha enviat un comunicat als clients...

Abertis guanya 735 milions d´euros fins al setembre, el 2% més que l´any passat

Abertis guanya 735 milions d´euros fins al setembre, el 2% més que l´any passat

El grup presidit per Salvador Alemany inverteix 3.200 milions d'euros en els primers nou mesos de...

Descobreix l´empresa gironina que desenvolupa projectes milionaris a Mèxic

Descobreix l´empresa gironina que desenvolupa projectes milionaris a Mèxic

Acaba de finalitzar la seva segona autopista al país

Europa investiga el sector automobilístic alemany

Les inspeccions són un «pas preliminar» en investigacions sobre sospites de pràctiques contra la...

Enllaços recomanats: Premis cinema