|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | O.PUIG/EUROPA PRESS A Girona falten metges, engi?nyers tècnics en informàtica i auxiliars d'òptica. Són els tres llocs de treball que recull el Catàleg d'Ocupacions de Difícil Cobertura (CODC) del segon trimestre de 2009 que elabora el Servei Públic d'Ocupació Estatal a partir de les informacions de les comunitats autònomes. La llista permet als empresaris conèixer per províncies quins llocs de treball poden cobrir mitjançant la contractació en origen de treballadors estrangers. La falta de metges a les illes espanyoles és un dels casos més urgents.
Per cobrir una plaça que es trobi en aquest llistat d'ocupacions, els empresaris poden sol·licitar l'autorització de residència i treball per a una persona estrangera sense necessitat de presentar una oferta de treball davant els serveis públics d'ocupació. N'hi ha prou de comprovar que el lloc de treball que cal cobrir es troba a la llista del CODC.
La principal diferència del CODC amb el sistema del contingent és que la contractació en origen és nominal, és a dir, que l'empresari sol·licita un treballador estranger concret. El procés de reclutament i selecció correspon únicament a l'empresari, a qui ajuden els serveis exteriors de l'Estat espanyol i de les seves agregadories laborals per donar a conèixer al país d'origen del treballador estranger les necessitats laborals a Espanya. Una vegada ?realitzada la sol·licitud, i si l'empresari és solvent i està al corrent dels seus pagaments i l'estranger que es vol contractar no es troba irregularment a Espanya, podrà donar-se l'autorització.
Baixa la demanda
El Catlàleg de Feines de Difícil Cobertura reflecteix la crisi econòmica, que amb l'increment de l'atur ha reduït la falta de professionals de determinats àmbits.
D'aquesta manera, el catàleg del primer trimestre a Girona demandava 25 perfils professionals, davant els tres actuals. En els anys 2006 i 2007, el catàleg per a Girona oferia feina per a més de cent perfils professionals diferents, molts dels quals vinculats al sector de la construcció, com ara lampistes o instal·ladors
Esportistes i entrenadors
Per facilitar els tràmits administratius que suposen la contractació a l'estranger d'esportistes professionals i entrenadors, la Secretaria d'Estat per a l'Esport va arribar a un acord amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal perquè les dues dedicacions s'incloguessin a la llista. També per un acord, aquesta vegada amb el sector de la marina mercant, en el conjunt de les províncies costaneres, a més de Lleida i a Madrid, apareixen com a llocs de treball difícils de cobrir professions relacionades amb el treball marítim, com la de maquinista naval o la de pilot de vaixell mercant.
A més dels llocs de treball amb dificultats per ser coberts, el CODC del segon trimestre de 2009 reflecteix que en moltes comunitats hi ha dificultats per trobar metges de tota mena, des d'especialistes de Medicina General fins a pediatres i psiquiatres.
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||