El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va anunciar ahir que la Generalitat prepara un pla propi d'ajuts "variables" a l'automoció "diferenciat" del de l'Estat i adequat a les necessitats de Catalunya. La intenció del Govern és que el pla català inclogui més tipologies de turismes, apujant el límit d'emissions de CO2 per quilòmetre, i que també es donin subvencions a la compra de motocicletes i -probablement- furgonetes. El conseller va dir que el pla és "complementari" al de l'Estat i va indicar que els serrells del document s'havien d'acabar de tancar ahir entre representants del seu Departament d'Economia i de Presidència. S'espera que dilluns vinent es presentin les condicions dels ajuts.

Coincidint amb el dia que el Consell de Ministres va aprovar formalment les ajudes directes a la compra de cotxes, el conseller d'Innovació va parlar sobre l'actitud que adoptarà la Generalitat en relació amb les subvencions. D'entrada, va informar que el nou pla català "tindrà un impacte fiscal mínim a Catalunya" amb la voluntat que "les finances no es trobin escanyades".

Huguet també va avançar que el Govern va valorar si el pla estatal "era el més correcte o eficaç per moure la demanda", i es va arribar a la conclusió que a Catalunya "tindrem altres línies que no seran només posar 500 euros". Sense entrar en detall, el conseller va esbossar quins són els punts amb els quals la Generalitat treballa per donar forma al seu pla específic: "Estem debatent possibilitats de tipologia i de calendari", va indicar. Pel que fa al primer grup, el conseller va dir que es vol augmentar el límit d'emissions de CO2, que l'Estat fixa en un màxim de 120 grams per quilòmetre recorregut: "Es vol que l'ajut vagi per sobre per equiparar-nos a països com França".

Motocicletes i furgonetes

El conseller també va indicar que la intenció del Govern és no restringir només els ajuts a turismes, sinó obrir-los a motocicletes i- molt probablement- també a les furgonetes. Huguet va ressaltar la importància d'aquesta mesura perquè, si s'acaba adoptant, permetrà donar "suport a un instrument de treball", ja que el Govern "té molt clar que qui condueix la furgoneta, normalment, és un autònom".