Sun Roller rebaixarà els acomiadaments a canvi de flexibilitzar els horaris

Un centenar de treballadors van bloquejar ahir l'entrada a la fàbrica per protestar contra l'ERO que preveu acomiadar un terç de la plantilla

 
El comitè d´empresa reclama indemnitzacions de 45 dies per any
El comitè d´empresa reclama indemnitzacions de 45 dies per any acn

FOGARS DE LA SELVA | ACN/DDG L'empresa Sun Roller de Fogars de la Selva va anunciar ahir que rebaixarà els acomiadaments inclosos a l'expedient de regulació d'ocupació si la plantilla accepta flexibilitzar els horaris en funció de les estacions de l'any. La intenció de la direcció és que durant l'hivern, moment en què hi ha més comandes, els treballadors allarguin la jornada i recuperin les hores durant els mesos de juliol i agost. "Si es pacta la flexibilitat, el número de persones incloses a l'expedient es pot reduir dels 64 treballadors previstos inicialment fins a 40", va indicar ahir el director de Recursos Humans, Joaquim Grau. La plantilla, però, veu aquesta proposta amb recel i reclama a l'empresa que s'assegui a negociar.

Protesta indefinida
La plantilla de Sun Roller, dedicada a la fabricació d'autocaravanes, va començar ahir una protesta indefinida. Des de primera hora, un grup de treballadors va concentrar-se amb pancartes a les portes de la factoria per protestar contra l'ERO que preveu acomiadar 64 persones, un terç de la plantilla.
El portaveu del comitè d'empresa, Albert Giraldo, va criticar l'actitud de l'empresa a l'hora de presentar l'expedient. I és que la direcció ho ha fet quan els 198 treballadors ja estan immersos en un altre ERO -en aquest cas, temporal-, que s'allargarà fins al 15 d'octubre.
"Aquest estiu, la multinacional eslovena Adria, propietària de la factoria, ja va deslocalitzar la línia de producció d'autocaravanes, i ara ens trobem amb aquests dos expedients", va ressaltar Giraldo.
Pel que fa a les indemnitzacions, l'empresa ofereix vint dies per any treballat amb un topall de dotze mensualitats, el mínim que preveu la llei. "Des d'un punt de vista subjectiu, podem arribar a entendre les raons de l'ERO, però de cap manera estem disposats a acceptar aquestes condicions, perquè hi ha gent que fa trenta anys que treballa a Sun Roller", va indicar Giraldo. El comitè reclama indemnitzacions mínimes de 45 dies per any treballat.
Després que l'empresa presentés l'ERO, les dues parts tenen fins al 14 de setembre per intentar arribar a un acord. La propera reunió està fixada per al 8 de setembre. Si la plantilla no veu que Sun Roller mou fitxa, però, no descarten emprendre accions més contundents, com ara iniciar una vaga.

Arguments de l'empresa
Per part de l'empresa, el seu director de Recursos Humans, Joaquim Grau, va declarar ahir que l'ERO encara es troba en procés de negociació, i que en cap cas s'ha amenaçat els treballadors de tancar, tal com s'assegura des del comitè d'empresa. Grau va admetre que Sun Roller es troba en una situació "complicada", arran de la davallada de vendes que ha sofert per la crisi econòmica, però també ha afegit que la direcció està disposada a rebaixar els acomiadaments inclosos en l'expedient.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya