GIRONA | O.P.
L'elevat estoc d'habitatge nou per vendre ha deixat tocat el sector de la construcció, que ha moderat la seva activitat de forma radical. Segons dades facilitades ahir pel Ministeri d'Habitatge, a Girona es van començar a construir 1.060 nous habitatges lliures durant el primer semestre de l'any, fet que suposa una disminució del 77,9 per cent respecte als 4.806 iniciats en el mateix període de 2008. En el cas dels habitatges de protecció oficial, la disminució interanual és del 29,7%, després que comencessin a construir-se 284 pisos entre gener i juny.
No obstant això, l'evolució trimestral de l'estadística confirma una clara recuperació del sector entre abril i juny. D'aquesta manera, en l'inici de noves construccions a Girona va ser un 33% superior a la del primer trimestre.
En el conjunt de l'Estat, el nombre d'habitatges que es van començar a construir entre abril i juny de 2009 va arribar als 47.067 immobles. Això suposa una caiguda del 46,6% respecte al mateix període de l'any anterior i un repunt del 4,7% si es compara amb els tres primers mesos de l'actual exercici, segons que ha informat avui el Ministeri d'Habitatge.
Per tipus d'habitatges, els del mercat de lliure promoció es van enfonsar un 59,7% respecte als registres del segon trimestre de 2008, amb 29.689 habitatges iniciats, però si es comparen amb els que es van començar a construir entre gener i març d'aquest any, la caiguda se suavitza fins al 5,4%.
La construcció de pisos de protecció oficial va repuntar un 4,6% en el segon trimestre, taxa que s'eleva fins al 25% si es compara amb els immobles iniciats en els tres primers mesos de l'any. En aquesta modalitat es van començar a construir 19.617 habitatges, ho reflecteix l'aposta del sector per a aquest segment davant la parada de les vendes d'habitatge lliure.
D'altra banda, el ministeri que dirigeix Beatriz Corredor va assenyalar que en els últims dotze mesos (juliol 2008-juny 2009) es va concloure la construcció de 429.332 habitatges.
Durant aquest període es van finalitzar 96.473 habitatges lliures, un 6,3 per cent menys que en el trimestre precedent i un 42,6 per cent menys que en el mateix període de 2008.