MADRID | EFE/DDG
El Tribunal Suprem examinarà a partir d'avui els recursos contra la sentència de l'Audiència Nacional en el cas Gescartera, entre ells, els de La Caixa i Caja Madrid, que exigeixen que se'ls eximeixi de pagar als clients els 87,99 milions d'indemnitzacions o que es limiti substancialment aquesta quantitat.
En els escrits presentats davant la Sala Segona del Tribunal Suprem, les dues entitats financeres sostenen que no van realitzar cap acte il·lícit que provoqués o ajudés a ampliar el forat de l'agència de valors, que van ser condemnades a sufragar en concepte de responsables civils subsidiàries. En qualsevol cas, les dues entitats entenen que la sentència de l'Audiència Nacional es va excedir quant a les quantitats a pagar, ja que a més de superar les sol·licitades pel Ministeri Fiscal i les acusacions particulars, els condemna a pagar tot el dèficit de Gescartera des de la seva creació el 1992 i no el generat a partir de 1998 i 1999, quan van començar a treballar amb l'agència respectivament.
La Caixa, els directius de l'oficina de Majadahonda (Madrid) de la qual van ser condemnats com a còmplices d'un delicte d'apropiació indeguda, rebutja el que denomina una "condemna retroactiva de responsabilitats civils" en assenyalar que només se li pot demanar que indemnitzi pels fets derivats de les seves "concretes participacions delictives".