|
|
|
HEMEROTECA » |
|
ACN/DDG La taxa espanyola d'inflació harmonitzada - indicador que serveix per poder comparar els preus de tots els països de la zona euro - va baixar dues dècimes al setembre fins a situar-se en el -1%, fet que suposa la setena caiguda des de començament d'any.
Així ho reflecteix l'indicador avançat de l'índex de preus de consum harmonitzat (IPCA) difós per l'Institut Nacional d'Estadística que, de coincidir amb la inflació general (IPC), també suposarà la setena caiguda interanual de preus de la història.
La caiguda es produeix després que a l'agost l'indicador moderar la seva caiguda (-0,8%), ja que a partir d'aquest mes va desaparèixer l'efecte del petroli, és a dir, el pes que sobre la inflació ha tingut la diferència interanual dels preus del cru.
El preu del petroli va començar a caure a mitjans de juliol de 2008, d'aquí que l'efecte es notés sobretot fins a l'agost, quan els preus van arribar al seu mínim històric, amb una taxa negativa del -1,4%.
Així, fa un any el barril del Brent costava 70,19 euros enfront dels 46,84 euros de setembre d'aquest any.
La dada avançada avui per l'INE correspon a l'indicador avançat de l'IPCH, que mesura els preus de forma harmonitzada amb la resta de països de la zona de l'euro.
El pròxim 14 d'octubre l'Institut Nacional d'Estadística donarà a conèixer la dada definitiva, que, normalment, no sol variar en més d'una o dues dècimes.
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||