El salari dels consellers de la banca va pujar un 52,8%

Els membres dels consells d'administració de les empreses financeres reben 5,5 milions de ? de mitjana

 

MADRID | EFE/DDG
L'any de la pitjor crisi que ha passat el sector financer en dècades no va passar factura a les butxaques dels membres dels seus consells d'administració, sinó tot el contrari. La retribució mitjana dels consells d'administració del sector financer corresponents a les entitats cotitzades, es va incrementar el 52,8 per cent el 2008, segons l'últim Butlletí Trimestral publicat per la Comissió del Mercat de Valors (CNMV).
Segons explica l'esmentat document, els consells d'administració del sector financer van passar de percebre de mitjana 3,6 milions d'euros el 2007 a 5,5 milions durant el 2008.
A més, indica que el sector que tradicionalment registrava una remuneració mitjana més alta per consell era el de l'Energia i l'Aigua, que va ser el 2008 superat pel financer, ja que va percebre el 28 per cent més.
Segons l'informe de la CNMV, la remuneració mitjana per consell d'administració i per conseller s'incrementa cada any, fins i tot el 2008, tot i el descens dels resultats de les empreses cotitzades.
No obstant això, indica que el 2008, l'augment registrat va ser una mica inferior al d'anys anteriors, on es van veure increments "significatius". Afegeix que en algunes societats que van registrar pèrdues el 2008, es van pagar conceptes retributius que segons els estatuts estaven condicionats a l'obtenció de beneficis i que també s'han materialitzat plans d'incentius i indemnitzacions per cessament d'activitat que no han tingut en compte la situació actual de les empreses.
La CNMV explica, sobre les societats que cotitzen en el principal selectiu de la borsa espanyola, ?l'Ibex 35, que la retribució mitjana per consell arriba als 7,6 milions d'euros, i als 1,3 milions d'euros per a la resta de societats cotitzades.
A més, subratlla que entre 2004 i 2008, la remuneració mitjana dels consellers i els alts directius de les empreses s'ha incrementat cada any, i que la dels consellers executius supera en més de dues vegades la percebuda pels directius i més de set la dels consellers externs.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya