Consum detecta un augment de consultes relacionades amb el rebut de la llum

La liberalització del sector, el canvi de tarifes, i de sistema de facturació fa preveure una allau de reclamacions abans de final d'any

 
L´oficina és a les dependències del Consell Comarcal del Gironès.
L´oficina és a les dependències del Consell Comarcal del Gironès. aniol resclosa

GIRONA | ORIOL PUIG
El director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, va explicar ahir que els canvis normatius que afecten el sector elèctric ha fet disparar les consultes dels consumidors catalans. A més, preveu un important increment de les reclamacions abans de final d'any, coincidint amb casos com el de Torroella de Montgrí, on els abonats fa més de dos mesos que no reben la factura.
Anguera, que va participar en la inauguració de l'Oficina de Consum del Consell Comercal del Gironès, va mostrar-se molt crític amb l'actuació del Ministeri d'Indústria, tant pel sistema d'entrada en vigor del sistema de tarificació mensual a principis d'any, com per la implantació de la tarifa d'últim recurs aquest juliol. En ambdós casos, la normativa va aprovar-se poc abans d'entrar en vigor i era ambigua, el que va provocar queixes de consumidors i va a obligar a actuar administracions autonòmiques.
Pel que fa a problemes com el detectat a Torroella, on uns 10.000 abonats rebran, com a mínim, tres rebuts mensuals de cop, Anguera va mostrar la predisposició de la Generalitat a actuar. Segons la seva opinió, quan aquests rebuts arribin es produirà un increment important de reclamacions: ?"Nosaltres estem en bona posició per mediar, i intentar que es fraccioni el pagament, perquè la gent no té el consum de planficar aquest tipus de despesa". No obstant, va afegir que el Govern català podria actuar d'ofici contra les comercialitzadores elèctriques si aquestes cometen algun tipus d'infracció. Tot i la pujada de consultes relacionades amb les companyies elèctriques, les reclamacions sobre telecomunicacions i companyies aèries continuen essent les que encapçalen el rànquing.

Nova oficina comarcal
Anguera va fer aquestes manifestacions en la inauguració de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Gironès, impulsada pel Consell Comarcal. La seva presidenta, Cristina Alsina, va explicar que la posada en marxa de l'oficina era una necessitat, doncs fins al 15% de les atencions que es feien a les dependències de Consum de l'Ajuntament de Girona, corresponien a ciutadans de fora de la ciutat.
La nova oficina estarà oberta dilluns, dimecres i divendres i s'aconsella acudir-hi amb cita prèvia. A banda d'atendre els consumidors, realitzarà tasques de divulgació i activitats formatives dirigides a les persones consumidores i usuàries de la comarca del Gironès. D'aquí a dos anys, es preveu que hi hagi un representant de l'oficina que, de forma itinerant, pugui atendre els consumidors al seu propi municipi.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
Esperando Contenido Widget ...
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya