Finnçament

Les hipoteques constituïdes sobre habitatge cauen el 30% en un any

Suposa una disminució del 6,6% respecte al mateix mes d'agost de l'any 2008

 10:40  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Habitatges en construcció i venda
Habitatges en construcció i venda 

ACN/DDG L'import de les hipoteques constituïdes sobre habitatges ha baixat el 30% aquest mes d'agost, fins els 862.075.000 euros, si ho comparem amb el mateix mes del 2008, segons que ha fet públic l'Institut Nacional d'Estadística. El nombre d'hipoteques constituïdes va baixar el 5,16%, fins les 7.382 en relació a l'agost del 2008. L'import mitjà de la hipoteca constituïda sobre habitatge es va situar en els 116.781 euros, cosa que representa una disminució del 26,19% respecte de l'agost de l'any passat. Al conjunt del mercat estatal, l'import mitjà de les hipoteques constituïdes a l'agost va baixar un 11,6% i va arribar als 134.923 euros.

L'import de les hipoteques constituïdes a la demarcació de Barcelona ha baixat un 36,01% en relació al mateix mes de l'any anterior, fins els 536.149.000 euros. A la demarcació de Girona, l'import de les hipoteques constituïdes sobre habitatges va baixar un 23,15%, fins els 141.323.000 euros. A la demarcació de Lleida, l'import de les hipoteques constituïdes sobre habitatges van baixar un 11,89%, fins els 60.998.000 euros. A la demarcació de Tarragona. L'import de les hipoteques constituïdes sobre habitatges va baixar el 12,07%, fins els 123.605.000 euros.

L'import mitjà hipotecat en euros aquest mes d'agost ha estat de 148.837 euros, la qual cosa representa el 12,7% menys que el mateix mes del 2008. El nombre de finques hipotecades per cada 100.000 habitants va ser de 175, cosa que representa un 9,8% menys que el mateix mes de l'any anterior. A l'agost es van registrar 86 hipoteques amb canvis en les seves condicions per cada 100.000 habitants i 79 finques amb hipoteques cancel·lades registralment per cada 100.000 habitants.

De les 10.357 hipoteques que es van constituir a Catalunya per un valor total de 1.541.502.000 euros, 187 van ser de finques rústiques per un import de 32.371.000 euros i la resta, 10.170, van ser sobre finques urbanes per un valor de 1.509.131.000 euros.

L'hipoteca mitjana per habitatge al mercat estatal se situa en 111.753 euros

Durant el mes d'agost l'import mig per hipoteca constituïda se situa en 134.923 euros, xifra un 11,6% inferior que la del mateix mes de l'any anterior i un 0,8% superior a la registrada al juliol de 2009. En el cas d'hipoteques constituïdes sobre habitatges, l'import mig és de 111.753 euros, un 18,8% menys que en el mateix mes de 2008 i un 2,6% inferior al registrat al juliol de 2009. El valor de les hipoteques constituïdes sobre finques urbanes gairebé arriba a els 10.518 milions d'euros a l'agost, el que suposa una disminució interanual del 14,2%. En habitatges, el capital prestat depassa els 5.865 milions d'euros, un 24,2% menys que a l'agost de 2008

Hipoteques per entitat

Les caixes d'estalvis són les entitats que concedeixen major nombre de préstecs hipotecaris del mercat estatal durant l'agost (50,6% del total), seguides dels bancs (38,2%) i altres entitats financeres (11,2%). Quant al capital prestat, les caixes d'estalvi concedeixen el 45,4% del total, els bancs el 43,2% i altres entitats financeres el 11,4%.

Tipus d'interès de les hipoteques

El tipus d'interès mig a l'agost de 2009 al mercat estatal és del 4,30%, el que suposa un descens del 18,6% en taxa interanual i una disminució del 1,4% respecte a juliol de 2009. Per entitats, el tipus d'interès mig dels préstecs hipotecaris de les caixes d'estalvi és del 4,46% i el termini mig de 22 anys. Quant als bancs, el tipus mig dels seus préstecs hipotecaris és del 4,15% i el termini mig de 19 anys.

El 95,6% de les hipoteques constituïdes a l'agost utilitza un tipus d'interès variable, enfront del 4,4% de tipus fix. Entre els variables, l'euríbor és el tipus de referència més utilitzat en la constitució d'hipoteques, en concret en el 88,0% dels nous contractes.


Nombre d'hipoteques amb canvis en les seves condicions de tipus d'interès

De les 46.289 hipoteques amb canvis en les seves condicions durant el mes d'agost, el 40,8% es deuen a modificacions en els tipus d'interès. El percentatge d'hipoteques a tipus d'interès fix es redueix després del canvi de condicions (des del 3,7% fins al 1,5% del total), ja que la majoria d'aquests préstecs passen a estar referenciats a un tipus variable. Dintre de l'estructura de tipus d'interès, l'euríbor és la principal referència. L'interès mig més baix abans del canvi és l'Índex de Referència de Préstecs Hipotecaris de les Caixes (4,43%), mentre que l'interès mig més baix després del canvi és el relatiu a altres tipus d'interès (4,03%).

Després de la modificació de condicions, l'interès mig dels préstecs disminueix 0,66 punts en les hipoteques a tipus fix i 0,39 punts en les hipoteques a tipus variable.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad