DETROIT/MADRID | AGÈNCIES/DDG
General Motors (GM) va assegurar aquest dimecres que cal retallar 10.000 llocs de treball a Opel d'una plantilla a Europa composta per uns 50.000 empleats. Segons va explicar en una conferència telefònica el vicepresident de General Motors, John Smith, calen "significatives retallades" a Opel per aconseguir la seva estabilitat a llarg termini "en qualsevol pla de reestructuració que es plantegi".
Smith va avançar que General Motors estarà preparada per presentar el seu pla de reestructuració sobre Opel "molt aviat", i va assegurar que encara que preferiria portar-lo a terme en un clima d'acords amb els governs europeus i els sindicats, la companyia compta amb un "pla B" per si fes falta.
Figueruelas serà clau
Per la seva banda, el vicepresident de Finances de General Motors Europe, Enrico Digirolamo, havia assegurat anteriorment que la planta d'Opel a la localitat saragossana de Figueruelas serà "clau" en l'estratègia futura de la corporació per a les seves operacions europees. De fet, en els plans inicials de GM es previa traslladar-hi la producció d'una planta alemanya.
El grup nord-americà va anunciar dimarts, per sorpresa, la seva decisió de mantenir la propietat d'Opel, que anul·lava així mesos de negociacions per vendre la firma europea a un consorci encapçalat per Magna.
El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, va afirmar ahir que no acceptarà que General Motors plantegi més retallades de llocs de treball a Figueruelas que els recentment pactats amb Magna.