XAT
Fusió de Caixa Girona

Preacord en la nova caixa per prescindir de 629 empleats

La primera fusió de les caixes de Girona, Sabadell, Terrassa i Manlleu ha tancat un primer acord laboral

 17:09  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

EUROPA PRESS/DDG La primera fusió de caixes catalanes, protagonitzada per Caixa Sabadell, Terrassa, Girona i Manlleu, va assolir avui un preacord laboral pel qual prescindirà de 629 empleats dels 4.500 que sumaven entre les quatre, van informar a EuropaPress fonts de la negociació.

Un total de 564 es prejubilarán, i marxaran altres 65 --corresponents a Caixa Terrassa-- que actualment tenen un permís retribuït. Podran prejubilarse els treballadors que tinguin 55 anys o més en 2010, que contaran amb el 80% del salari brut actual --el que equival a entre el 87 i el 90% del net-- fins que es jubilin.

A més, segons el preacord verbal, tota la plantilla rebrà una paga extra de 450 euros i tres dies de permís --un per any entre 2010 i 2012--. El secretari de l'Agrupació d'Estalvi de CC.OO. de Catalunya --que té una representativitat del 70%--, Carles Domingo, va explicar a EuropaPress que el preacord se signarà en les pròximes setmanes, després de la seva redacció, i que inclou millores en les condicions laborals i els beneficis socials. Entre altres qüestions, permetrà una promoció professional més ràpida i càrrecs més elevats, millores en les retribucions en aconseguir ascensos, homogeneïtzació a l'alça de complements salarials i la garantia que la plantilla rebrà un mínim de 18,5 pagues anuals.

Fonts de les caixes d'estalvis van assenyalar a EuropaPress que les entitats financeres han realitzat un "gran esforç" per arribar al preacord, mèrit "de tots" els implicats en la negociació. A part del preacord en l'apartat laboral, la fusió implica altres mesures, com és el tancament d'oficines, que superarà per poc les 240, segons els últims contactes.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad