Prop d´un segle i mig d´activitat fabril

 08:15  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

DDG | SALT L'antiga Coma Cros va iniciar la seva activitat el 1850, quan una societat formada per Llach, Portabella i Cia. va iniciar les primeres construccions de la fàbrica, que va prosperar ràpidament.
Abans d'acabar el segle, la companyia va viure diverses crisis i va canviar diverses vegades de mans. El 1911, la va comprar Joan de Coma Cros, que en només tres anys va adquirir totes les tèxtils saltenques. Amb poc temps, va acabar concentrant la producció de totes aquestes a l'edifici de la Coma Cros, que va anar patint diverses ampliacions fins al 1969.
Aquell mateix any, la fàbrica es va vendre a indústries Burés, amb plantes tèxtils al municipi d'Anglès. En plena crisi, el grup KIO, liderat a Espanya per Javier de la Rosa, va presentar un pla de reflotament del grup, en va adquirir el 51% i va deixar fora de la gestió la família Burés. En només dos anys, el deute del grup tèxtil va arribar als 78 milions d'euros. KIO va fusionar Indústries amb Successora de J. Coma i Cros de Salt. El setembre de 1992 es va presentar suspensió de pagaments i la direcció va ser assumida per un administrador judicial, que va tornar a dividir el grup en empreses diferents: Coma Cros, Filatures Burés i Buretex. La de Salt va ser la primera a tancar (1999), la resta van aguantar alguns anys més: Filatures Burés acabaria tancant definitivament el setembre de 2002; i Buretex, el juny de 2008.
Pel que fa a l'edifici de la Coma Cros, l'any 1995 el va adquirir l'Institut Català del Sòl i a finals d'aquella dècada va passar a mans de l'Ajuntament de Salt, que va rehabilitar-lo i destinar-lo a equipaments culturals.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad