Esade calcula que la despesa familiar mitjana de Nadal caurà un 18%

 

BARCELONA | EFE/DDG
Les famílies espanyoles gastaran una mitjana de 800 euros durant aquest Nadal, fet que representa una disminució del 18% amb relació a la campanya de 2008, segons apunta un estudi de l'escola de negocis Esade. L'autor de l'estudi, el professor de mercadotècnica d'Esade Gerard Costa ha pronosticat que, d'aquests 800 euros, al voltant de 350 es destinaran a la compra de regals; uns 250, a despeses d'alimentació; i els 200 restants, a oci.
L'estudi preveu que el segment de regals sigui l'únic que experimenti un creixement de la despesa (+8%) durant aquesta campanya de Nadal, mentre que pronostica caigudes del 13% en el consum d'alimentació i del 18% en oci.
La crisi econòmica ha canviat també els hàbits de consum dels espanyols, que estalvien més i dediquen més temps a les compres nadalenques -el període del qual s'ha estès del 5 de desembre al 15 de gener- i consumeixen -segons apunta Costa- d'una manera "més responsable i reflexiva i menys materialista". En aquest sentit, Esade pronostica que es compraran regals "més pràctics i útils", així com paquets d'oci basats en l'obtenció d'experiències i en un caràcter "hedonista", que dóna prioritat als petits plaers. També assenyala que les empreses reduiran un 35% -en unitats i valor- les cistelles de Nadal. Així mateix, afegeix que un 10% de la població mantindrà el seu nivell de despesa nadalenc, especialment les persones de la tercera edat.
D'altra banda, l'informe calcula que la crisi obligarà a tancar unes 90.000 botigues a Espanya l'any 2010, sobretot petits comerços.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya