|
|
|
HEMEROTECA » |
|
AGÈNCIES La despesa mitjana d´un ciutadà en el període de rebaixes d'hivern, que comença aquest cap de setmana a la majoria de les comunitats autònomes, baixarà fins als 95 euros, és a dir, un 10 per cent menys que l'any passat, segons un estudi de la Federació d'Usuaris-Consumidors Independents (FUCI). Aquest document assenyala també que Madrid, Catalunya, Cantàbria i València són les comunitats més consumistes. Al costat oposat se situen Castilla-La Manxa i Canàries.
Es tracta del tercer retrocés consecutiu en la despesa dedicat a la compra de productes durant les rebaixes d'hivern. Aquesta plataforma adverteix que els consumidors han deixat de veure les rebaixes com una oportunitat de trobar un caprici a bon preu per considerar una forma de comprar els articles imprescindibles que entrin dins del seu "cada vegada més minvat pressupost".
Aquesta tendència d'alentiment s'observa en totes les comunitats autònomes, tal com reflecteix aquesta enquesta a nivell nacional amb una mostra de 2.000 persones.
Madrid i Catalunya, les més consumistes
Així, Madrid, amb una despesa de 108 euros, i Catalunya, amb 105, són les més consumistes, seguides de Cantàbria i València (100 euros). No obstant això, Castilla-La Manxa i Canàries, amb una despesa per sota dels 90 euros, seran les menys consumistes durant les primeres rebaixes de l'any, amb 89 i 88 euros, respectivament.
Per la seva banda, Galícia, Balears i Múrcia presenten una despesa mitjana de 90 euros, a les que segueix Aragó (91 euros), Castilla y León i el País Basc (92), Andalusia (93), Navarra (95) i la Rioja ( 97).
Segons el parer de la presidenta de FUCI, Agustina Laguna, "a través de l'enquesta, es veu clarament com la crisi està darrere de la retallada en la despesa en les rebaixes d'hivern", ja que així ho afirma el 78 per cent dels enquestats, i gairebé el cent per cent d'aquests assegura que el principal motiu és la "difícil" situació econòmica.
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||