Comprar bistecs i botifarres per Internet

L'empresa gironina Carns J. Bassó comercialitza carn fresca, formatges i precuinats a través de la seva botiga online

 
Entrega d´una comanda realitzada a la web a un domicili particular.
Entrega d´una comanda realitzada a la web a un domicili particular. acn
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | XAVIER PI/TÀNIA TÀPIA/ACN
L'empresa gironina Carns J. Bassó ha engegat la primera botiga virtual de la demarcació, que permet adquirir carn fresca, formatges o precuinats sense moure's de casa. Aquesta carnisseria per Internet ofereix més de 200 productes, que es poden comprar amb tan sols un clic del ratolí. De moment, els repartiments es fan a Girona ciutat i rodalia, però la iniciativa ja ha arrencat amb empenta. En els pocs mesos que fa que funciona, el web té una seixantena de clients i el valor mitjà d'una compra és de 100 euros. El gerent, Jordi Bassó, explica que l'obertura del web s'emmarca dins la voluntat de buscar alternatives en temps de crisi, i cercar nous compradors més enllà de la botiga tradicional.
El món de les compres online no és un fet nou a través d'Internet. Amb un sol clic, els internautes poden trobar -literalment- de tot. Viatges, roba o oportunitats immobiliàries, tot té cabuda a la xarxa. Aprofitant aquesta empenta, l'empresa Carns J. Bassó ha decidit traslladar la seva producció a la xarxa i ha obert la primera carnisseria virtual de la demarcació.
A través de la seva pàgina web, els internautes poden adquirir més de 200 productes fent tan sols un clic amb el ratolí. La botiga online d'aquesta empresa familiar ofereix una gamma extensa de carns fresques (vedella, porc, xai, ànec i conill) a més d'embotits, formatges i plats precuinats.
Per fer una comanda, el comprador s'ha de registrar i anotar les dades personals. Després, només li cal navegar i escollir els productes i la quantitat que en desitja. A més, en el cas de la carn fresca -com per exemple, el llom de porc-, la pàgina també permet introduir comentaris sobre el pes exacte que han de tenir.
"Es tracta d'una manera àgil i ràpida de comprar", remarca el gerent de l'empresa, Jordi Bassó. En el moment en què el servidor de l'empresa rep una comanda, aquesta s'entra al sistema, però no es prepara a sala fins al mateix dia del repartiment.
"A l'hora de portar la comanda a domicili, establim uns dies i unes rutes, però també ens adaptem a les necessitats dels clients", precisa el gerent. Jordi Bassó també explica que, per al primer encàrrec, la càrnia no cobra el transport. "Per a la resta, es paguen els ports si no se superen els 35 euros", afegeix l'empresari.
De totes maneres, aquest no és un fet habitual. I és que, segons ha comptabilitzat la càrnia gironina, la mitjana de despesa per cada encàrrec és d'uns 100 euros. De moment, aquesta botiga on-line ja compta amb una seixantena de clients de Girona i rodalia, però en un futur la intenció és anar estenent el radi de repartiment a més punts de la demarcació.
La posada en marxa d'aquesta botiga virtual ha suposat una inversió aproximada de 12.000 euros. A més, segons ressalta Jordi Bassó, l'especificitat de vendre producte fresc fa que s'hagin de tenir en compte diversos condicionants. "Per exemple, en el cas de la carn, cada dilluns les llotges de referència canvien els preus, i aquests s'han d'anar bolcant a la pàgina", indica el gerent.

Canvi d'hàbits
El gerent de la càrnia gironina explica que l'obertura del web s'emmarca dins la voluntat de buscar alternatives en temps de crisi, i oferir als clients nous espais de compra més enllà de la botiga tradicional. A part d'aquesta iniciativa, més situada dins el terreny del màrqueting, l'empresa també s'ha hagut d'adaptar als canvis en el consum de carn que ha provocat la situació econòmica.
I és que, a l'hora d'omplir el cistell, els consumidors es decanten per aquell tipus de carn que surt a més bon preu, com el pollastre o el porc. "El preu del pollastre ha baixat molt, i se situa a nivells de fa deu o dotze anys", concreta el gerent. Per contra, a l'altre costat de la balança se situen carns com el xai, el conill o la vedella, el consum de les quals ha registrat un descens.
Entre les mesures que ha adoptat l'empresa per fer front a aquest canvi d'hàbits hi ha l'augment de producció d'aquells elaborats que contenen carns a un preu més baix. "Ens hem hagut d'ajustar a la demanda, i per això ara produïm més elaborats de pollastre i de porc, perquè surten a més bon preu", indica Jordi Bassó.
Carns J.Bassó és una empresa sortida d'una carnisseria familiar. L'any 2000 va traslladar la seva seu a les instal·lacions que ocupa del barri de Taialà.
A més de la seva xarxa de botigues pròpies també es dedica a la venda de carn al major. Compta amb uns 300 clients del món de l'hostaleria, repartits arreu de la demarcació.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
Esperando Contenido Widget ...
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya