Esade pronostica que Espanya no crearà llocs de treball fins al 2013

El catedràtic d'Economia Francesc Xavier Mena calcula que l'economia espanyola no creixerà el 2010

 

BARCELONA | EUROPA PRESS
L'economia espanyola deixarà d'estar en caiguda lliure en cosa, el que permetrà registrar algun creixement puntual de les taxes intertrimestrals del Producte Interior Brut (PIB). No obstant això, el creixement interanual seguirà sent negatiu, d'entre el -0,1% i el -1,1%, "a menys que el Govern faci reformes estructurals", va augurar ahir el catedràtic d'Economia d'Esade, Francesc Xavier Mena.
Mena va pronosticar, a més, que a Espanya no es tornarà a generar ocupació fins al 2013. La taxa d'aturats seguirà creixent el 2010, sobretot durant el primer trimestre, i superarà el 20% a finals d'any, el doble de la mitjana mundial.
Esade va alertar del risc que l'ajust es porti a terme a través de l'increment de l'economia submergida, particularment entre el col·lectiu d'immigrants desocupats, amb els consegüents efectes negatius en la seguretat laboral, la recaptació fiscal i l'equitat competitiva.
La Seguretat Social entrarà en dèficit de tresoreria davant la caiguda de persones cotitzants i l'augment de les prestacions, que actualment està creixent a un ritme del 25%. Per aquest motiu, va recomanar replantejar el Pacte de Toledo i allargar l'edat laboral.
També en l'àmbit laboral, el ?catedràtic va assenyalar la necessitat d'establir un únic tipus de contracte i va reclamar un urgent pacte social per canviar el model de relacions laborals, menys centralista i més pròxim a l'empresa per ser capaços de revertir l'actual dinàmica de destrucció i no creació de llocs de treball.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya