L´indicador avançat de la inflació se situa en el nivell més elevat en tretze mesos

El preu dels carburants fan augmentar l'IPC harmonitzat del mes de gener fins a l'1,1 per cent

 

GIRONA | DDG
L'encariment dels carburants ha fet que la taxa espanyola d'inflació harmonitzada -mesura igual en tots els països de la zona euro- comenci l'any en taxes positives i se situï el gener en l'1,1%, la més elevada dels últims tretze mesos.
A més de superar en dues dècimes a la de desembre, la taxa de gener és el tercer registre positiu consecutiu després de vuit mesos de caigudes, les primeres que va registrar aquest indicador des que va començar a elaborar-se el 1997.
Les dades definitives de l'Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCH) elaborat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) i el desglossament dels grups que componen el "cistell del mercat" es confirmaran el pròxim 12 de febrer.
Després de conèixer aquestes dades, el secretari d'Estat d'Economia, José Manuel Campa, va dir que l'augment dels preus "està en línia amb el que s'esperava" per l'Executiu i ho va atribuir, en la seva majoria, a l'evolució dels preus energètics.
Des d'agost, mes en el qual l'IPC va començar a moderar la seva caiguda, l'evolució del preu del petroli ja era la responsable de les taxes negatives de l'IPC i de l'IPCH, atès que la diferència entre el barril de Brent s'havia equilibrat.Després dels augments històrics del valor dels carburants que van portar la taxa de l'IPC al 5,3 per cent el juliol de 2008, l'agost d'aquest mateix any els preus, mesurats en taxa interanual, van començar a moderar-se fins a arribar a registres negatius per primera vegada el març passat.
Els experts vaticinen que la taxa d'inflació acabarà l'any a l'entorn del 2%.

  HEMEROTECA
Categories:
Província:
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya