El grup de distribució d'alimentació i begudes Disbesa ha implantat els seus sistemes de distribució a la província de València a través l'obertura d'una nova distribuïdora al municipi de Paterna, en la que ha invertit 1,5 milions d'euros.

L'arribada del grup a València s'emmarca en l'estratègia d'expansió de Disbesa en zones de "fort potencial turístic". En aquest context, la província de València és una de les deu primeres per nombre de turistes, la tercera amb major població d'Espanya i un dels llocs de segona residència preferits per molts espanyols i europeus per gaudir d'un clima "excepcional".

El grup va inaugurar l'abril passat a la Comunitat Valenciana dos nous centres de distribució a Alacant i Benidorm, que se sumen al qual ja tenia a Benicarló (Castelló).

Amb aquesta nova obertura, Disbesa disposa ja de 34 centres repartits entre Catalunya, la Comunitat Valenciana, Andalusia i Madrid i amb una flota de 1.100 vehicles per donar servei als seus més de 90.000 clients.

Disbesa Darnés va registrar el 2009 una facturació de 300 milions d'euros de facturació. La companyia atribueix el manteniment del seu negoci a l'ampliació de mercats, a l'augment de clients i al "suport" de les seves grans marques de distribució com el grup Mahou-San Miguel, Font Vella-Lanjarón o les seves marques de refrescos Schweppes i Pepsi. Aquesta política ha permès, també, mantenir els 1.300 llocs de treball de la companyia.

Més de 50 anys d'història

La companyia és fruit de la fusió dels negocis de Casa Darnés, fundada el 1956 a la Bisbal d'Empordà i de la distribuïdora de la família Santaeulàlia (Disbesa) el mateix any a Barcelona. Després d'un període de col·laboració, les dues companyies van acordar fusionar-se el 1989.