El nombre d´empreses gironines que exporta creix un 4,9% el 2009 tot i la crisi

Un total de 2.613 companyies va vendre a l'exterior, però les que ho fan de forma habitual no arriben al miler

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

GIRONA | O.PUIG/AGÈNCIES
La internacionalització i la recerca de nous mercats pot ajudar a superar la crisi econòmica. Això és el que sembla que han entès els empresaris gironins, ja que l'any 2009 s'ha tancat amb un 4,9% més de companyies exportadores, que ja arriben a les 2.613. D'aquestes, només n'hi ha 993 que hagin exportat de forma regular al llarg dels últims quatre anys.
Catalunya comptava l'any passat amb un total de 36.841 empreses exportadores, un 7,1% més que l'exercici 2008. Aproximadament una de cada tres exportadores de tot Espanya té seu al Principat. De fet, Catalunya és la comunitat autònoma amb més empreses exportadores regulars, les que han venut fora de l'Estat en els últims quatre anys. França i el Marroc són els dos mercats preferents de les empreses catalanes. I el sector de matèries industrials, productes industrials i béns d'equipament és el que registra l'increment més gran en el nombre de companyies exportadores en l'últim any.
Els països europeus als quals van exportar un nombre més elevat d'empreses catalanes van ser França (5.684), Portugal (5.142), Itàlia (4.329) i Alemanya (3.882), mentre que fora de la UE el primer destí va ser el Marroc (5.427).
A l'altra banda de l'Atlàntic, els Estats Units (4.690 empreses), Mèxic (2.984), l'Argentina (2.023) i el Brasil (1.865) van encapçalar els destins de les exportacions catalanes, mentre que al continent asiàtic encapçalaven la classificació la Xina (2.418) i l'Índia (1.477).
Les firmes catalanes van realitzar el 2009 més de quatre milions d'operacions d'exportació per valor de 41.157 milions d'euros, un 18,5% menys que el 2008, en que el volum de comerç exterior va superar els 50.500 milions.
Per sectors, les companyies dedicades a les matèries primeres, als productes industrials i béns d'equip, al consum i a l'àmbit agroalimentari i de begudes van ser les que van tenir més activitat exportadora.
El director territorial de Comerç de Barcelona ICEX, Antoni Montserrat, va explicar que 2008 i els primers mesos de l'any 2009 van ser "espantosos" per a la indústria catalana, encara que a partir del segon semestre de l'any passat la situació va començar a millorar.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad