El deute de Catalunya va augmentar a un ritme de 12 milions d´euros diaris el 2009

Amb 22.600 milions d'euros, és la comunitat autònoma amb un major endeutament

 02:01  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

BARCELONA | O.P./AGÈNCIES
Cada dia de l'any 2009 el deute de Catalunya creixia en 12 milions d'euros. La Generalitat, les universitats públiques catalanes del seu àmbit i els organismes i empreses administratives dependents d'ella van tancar el 2009 amb un endeutament acumulat de 22.605 milions d'euros, després de créixer en 4.374 milions en un any.
La crisi econòmica i la davallada d'ingressos va fer que el deute de les autonomies creixés l'any passat un 25,85 per cent a tot l'Estat (un 23,99% a Catalunya) fins a als 86.280 milions d'euros. De la seva banda, el deute de les corporacions locals va augmentar un 9 per cent -igual que en l'exercici anterior- fins als 34.594 milions.
Segons les últimes dades publicades pel Banc d'Espanya, al llarg de l'any passat totes les comunitats van augmentar el seu deute, especialment al País Basc, on es va incrementar en un 182,08 per cent, continuant així una tendència a l'alça que va iniciar en 2008, quan el seu endeutament va créixer un 39 per cent.
El País Basc acumula un deute de 2.519 milions d'euros, xifra que triplica la de 2008, quan era de 893 milions, i quadruplica el de 2007 (642 milions).
Dues comunitats més en les quals la pujada ha estat notable són Múrcia, amb un increment del 78,54 per cent, i Castella-la Manxa, amb el 71,17 per cent.
La comunitat autònoma amb major deute en xifres absolutes segueix sent Catalunya, amb 22.605 milions d'euros, seguida de la Comunitat Valenciana (14.330 milions) i Madrid, amb 11.576. En relació amb la seva capacitat econòmica, la més endeutada és València amb endeutament suposa un 14,1 per cent del seu PIB, davant de la mitjana estatal del 8,2 per cent.
Al deute de les autonomies,cal sumar 15.416 milions d'euros de l'endeutament dels organismes autònoms no administratius, ens i empreses dependents de les comunitats classificades com administracions públiques.
Per la seva banda, les corporacions locals (ajuntaments, diputacions provincials, consells i consells insulars) van incrementar el seu endeutament l'any passat un 9,07 per cent. Madrid, amb 6.762 milions, és la capital amb major endeutament, xifra que, no obstant això, ha disminuït en l'últim any en 80 milions; molt per davant de València (835) i Barcelona (753).

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad