|
|
|
HEMEROTECA » |
|
ACN El consell d'administració de Bancaixa ha aprovat integrar-se al sistema institucional de protecció (SIP) amb Caja Madrid, Caja Insular de Canarias, Caixa Laietana, Caja Ávila, Caja Segovia i Caja Rioja, entitats que també han ratificat l'acord. Dins d'aquest SIP, l'entitat valenciana tindrà un 37,7% del control i no un 42% com s'especulava, mentre que Caja Madrid tindrà un 52,06% i Caixa Laeitana un 2,33%. Bancaixa ha comunicat que aquest mateix dilluns s'enviarà la documentació al Banc d'Espanya per demanar 4.465 milions d'euros al Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB). Les set entitats sumen uns actius de 340.000 milions d'euros consolidant-se com el primer grup de caixes de l'Estat.
El nou consell d'administració de l'entitat resultant del SIP estarà format per 21 membres, mentre que la comissió executiva estarà integrada per 11 membres. Serà Caja Madrid la que esculli el president executiu mentre que la vicepresidència queda a elecció de Bancaixa. La seu social de la nova entitat i la direcció de les societats participades estarà a València mentre que la seu operativa estarà a Madrid.
Bancaixa ressalta a través d'un comunicat que amb aquesta 'fusió freda', cada entitat 'augmentarà el lideratge de cada caixa a les seues respectives circumscripcions, mantenint la personalitat jurídica, activitat comercial, marca corporativa als seus territoris, així com els òrgans de govern i obra social'.
Segons el Protocol d'Integració, a Bancaixa li correspon l'àrea d'influència del País Valencià i les Balears, mentre que a Caixa Laietana les demarcacions de Barcelona i Girona, però no així Barcelona ciutat.
A la capital catalana, totes les oficines de Bancaixa, Caja Madrid, Caixa Laietana i les altres caixes que formen part del SIP duran el nom i la marca que determini en un futur aquesta unió, segons fonts pròximes a Bancaixa.
L'entitat valenciana comunica que amb aquest protocol d'integració, s'ampliarà l'àrea de cobertura geogràfica minimitzant el solapament d'oficines. Igualment, 'per reforçar les garanties, la liquiditat i la solvència del nou SIP' es compartiran els resultats al 100%.
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||