|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | ORIOL PUIG El ple de la Cambra de Comerç de Girona va aprovar ahir un canvi en el reglament de la corporació que permet ampliar l'executiva de 10 a 12 persones. Aquesta era la voluntat del president, Domènec Espadalé, que entén que "cal un equip més nombrós, perquè tenim molta feina a fer". "En temps de crisi és quan les empreses necessiten més el suport de les corporacions".
A l'executiva aprovada a finals de juny, s'hi van afegir ahir Jaume Guàrdia, president de la comissió d'Indústria, i de Gemma Coll, que presideix la nova comissió d'Emprenedoria. Aquestes dues àrees, són, segons Espadalé, claus en la legislatura que s'inicia.
D'una banda, va indicar que la indústria ha de guanyar el protagonisme que va perdre en els anys del boom immobiliari. "La nostra tradició industrial és important i hauria de substituir la construcció com a motor econòmica", va indicar Espadalé.
Entre els projectes de la comissió d'Indústria hi ha la millora de l'ordenació i organització dels polígons industrials de la demarcació. "Hi ha molts polígons deixats de la mà de Déu, amb moltes deficiències de serveis, com ara de telecomunicacions", va dir el president de la Cambra de Girona.
Pel que fa a la nova comissió d'Emprenedoria, Espadalé va assenyalar com a "clau" potenciar la creació de noves empreses i consolidar les que ja han superat la seva etapa inicial.
"Per això cal finançament. Hi ha molt bones idees que no prosperen perquè no troben els recursos necessaris", va dir el president de la corporació. Per això, ja s'han posat en contacte amb organitzacions de Business Angels i de capital risc, per tal de posar-les en contacte amb el nou teixit empresarial gironí.
La Cambra va fer públic ahir el seu nou organigrama, distribuït en sis àrees: presidència-corporativa, presidida per Domènec Espadalé; ordenació del territori (Josep Santandreu); promoció econòmica (Jaume Fàbrega); desenvolupament empresarial (Narcís Bartina); Promoció Empresarial (Joaquim Maria Caula); i Comerç, Turisme i Serveis (Enric Dotras). De cada àrea pengen diverses comissions. A banda de la d'Emprenedoria, també hi ha la novetat de la de Congressos i Incentius.
D'altra banda, el ple va aprovar el nomenament de diversos vocals consultors -tenen veu però vot- que des d'ahir, també poden presidir comissions de la Cambra. Aquest és el cas de Martí Casanovas i Lax, que es fa càrrec de la Comissió de d'Estudis Econòmics, Fiscalitat i Finançament.
Delegats comarcals
Finalment, Domènec Espadalé va explicar que havia recuperat la figura del delegat comarcal, per tal d'acostar més la Cambra a les empreses, especialment les de fora de Girona. Els elegits han estat Pere Giró (Alt Empordà), Narcís Coll (Baix Empordà), Domènec Morera (Garrotxa), Lluís Micaló (Pla de l'Estany), Joan Vilalta (Ripollès i Cerdanya) i Enric Dotras (Selva).
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||