|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | DDG Les previsions de collita de poma i pera a les comarques gironines són enguany inferiors a les de la campanya de l'any passat. El descens es notarà sobretot en la pera (-13 per cent) i serà més moderat en la de poma (-2 per cent). Segons va fer públic ahir Catalonia Qualitat, les persepectives són millors en el conjunt de Catalunya, on es preveu que la producció de poma pugi un 24 per cent, fins a les 331.920 tones, mentre que la de pera augmentaria un 8 per cent, fins a les 230.820 tones.
La campanya de la collita de la pera primerenca va començar la setmana passada. Segons el director general de Planificació i Relacions Agràries del departament d'Agricultura, Antoni Díaz, aquest serà el primer any que es podrà començar la venda de la fruita sense estocs a les càmeres frigorífiques.
El president de Catalonia Qualitat, Marcial Gomez, va explicar que els costos de producció per hectàrea són menors que a França, però que allí es produeix el doble per hectàrea. Les condicions climàtiques de fred i pluja, d'aquesta primavera han provocat un retard de entre sis i deu dies en la collita de la poma i la pera, però això no ha impedit que sigui fruita de qualitat.
Caiguda a Itàlia i Grècia
La campanya de la fruita de llavor d'aquest any també es veurà beneficiada per la davallada de la producció a Itàlia i Grècia d'un 18 per cent i un 20 per cent respectivament, segons el director de Catalonia Qualitat, Manel Simon, fet que impedirà que es produeixin pics de producció com l'any passat, que van fer baixar molt el preu de la pera.
La campanya de la poma i la pera acaba de començar i des del sector s'espera que hi hagi una bona venda perquè ha augmentat el consum de fruites i verdures i el temps acompanya.
|
|
|
|
La firma ha obert una carnisseria al barri de la Guineueta i n'inaugurarà tres més al llarg dels...
El grup construirà parcs eòlics a Albània per valor de 200 MEUR i s'implantarà a l'Amèrica del Sud...
L'eina s'ha presentat a Lloret durant una jornada per promoure la tecnologia al sector turístic
La firma amplia la planta de les Planes d'Hostoles per produir 32.000 tones d'embotit i facturar...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||