El volum del comerç electrònic a Espanya es va situar en els 1.835,3 milions d'euros en el segon trimestre de l'any, un 28% més respecte al mateix període de l'any anterior, fet que suposa un nou rècord de facturació; segons la Comissió del Mercat de Telecomunicacions (CMT), el turisme va ser el que va acaparar el major volum. Per sectors, el sector turístic -que inclou el transport aeri, el transport terrestre de viatgers, les agències de viatges i els hotels- va generar 700 milions d'euros en aquest període, fet que suposa el 38% de tot el comerç electrònic a Espanya.

Per darrere d'aquest sector es van situar el màrqueting directe, amb 120,5 milions, les apostes i els jocs d'atzar, amb 109 milions, i la venda d'entrades per a espectacles i esdeveniments esportius, amb 86 milions d'euros. Per la seva banda, la venda de roba per Internet, amb una facturació de 48 milions d'euros, es va situar en la sisena posició del rànquing, per darrere del sector educatiu en línia. D'acord amb les dades del regulador de telecomunicacions, les compres de roba per Internet s'han multiplicat gairebé per 5 a la primera meitat de l'any. Així, els ingressos han passat de 19 milions d'euros en els primers sis mesos de 2009 a 90 milions aquest any.

Malgrat aquest nou increment del volum d'ingressos, la taxa de creixement interanual es va desaccelerar respecte al trimestre anterior, quan es va registrar un volum de negoci de 1.669,9 milions d'euros, un 34,8% més que en el mateix trimestre de 2009.

Les vendes es recuperen

L'organisme presidit per Reinaldo Rodríguez va assenyalar que, després del retrocés que es va produir en el primer trimestre de 2009, la xifra de vendes "en línia" s'ha recuperat fins a aconseguir el seu millor registre.

De la facturació del segon trimestre, les empreses espanyoles van ingressar 1.013 milions d'euros, mentre que els 822 milions restants són compres realitzades per ciutadans espanyols en botigues "en línia" de l'estranger. Així, en el segon trimestre de l'exercici, el número total d'operacions també ha batut un altre rècord amb 23,76 milions, fet que suposa un import mitjà de 77 euros en cada transacció.

Per operacions, les compres "en línia", realitzades dins d'Espanya són les que més creixen, amb un augment del 58,5% en el trimestre anterior i un increment del 30,5% interanual, fins als 804 milions d'euros, mentre que les compres realitzades per espanyols en pàgines web estrangeres van augmentar un 27,1% respecte al mateix trimestre de 2009.

Les vendes "en línia" a l'exterior van millorar també, amb un increment del 21,2%, fins als 209,3 milions d'euros, davant del creixement de l'1,6% del primer trimestre de l'any.

Campanya de Nadal

El 21% dels usuaris comprarà més per Internet aquest Nadal i un 13% realitzarà més de la meitat dels regals a través de la xarxa, segons un estudi realitzat per Yahoo! a un miler persones de tot Espanya.

Entre els avantatges d'Internet, un 39% dels enquestats diu que els permet trobar millors preus, un 32% considera que és més còmode, perquè eludeix les cues d'última hora, i un 20% ho escullen perquè és obert les 24 hores.Respecte a la despesa, l'estudi revela que el 46% dels enquestats gastarà 500 euros durant aquest nadal en menjars, viatges i regals, enfront d'un 23% que afirma que gastarà més de 1.000 euros i un 35% que planeja gastar entre 100 i 300 euros més després de Nadal.

A més, un 71% dels enquestats farà regals a més de 3 persones, un 14% comprarà un obsequi a la mascota i un 28% afirma que comença a preparar les festes abans del mes de desembre principalment per evitar la pujada de preus d'aquest mes.