Un miler de pesones es descarregaran avui al seu telèfon mòbil l'aplicació "We watch the Match!". Desenvolupada per l'empresa gironina Porpra Augmented, es tracta d'una eina per trobar un bar en el que seguir esdeveniments esportius, com partits de futbol, bàsquet, etc. Al mateix temps, permet seguir notícies del teu equip i generar una comunitat virtual de seguidors.

El projecte neix d'una necessitat no coberta. Pere Saurina, CEO de Porpra, es trobava fa uns anys a Nova York just el dia que jugava un Barça-Madrid, però va ser incapaç de trobar un local on veure el partit.

L'arribada dels smartphones (telèfons intel·ligents) i l'auge de les xarxes socials és clau per a l'èxit de "We Watch the Match".

Porpra ja ha desenvolupat aplicacions personalitzades per a molts clubs de futbol, i farà el mateix per equips de la NBA, per a l'Eurolliga de bàsquet etc. Amb l'aplicació descarregada gratuïtament al mòbil (de moment per a IPhone i telèfons amb Android), cada usuari té accés a informació actualitzada del seu equip, a les estadístiques, al calendari i als bars del seu entorn donats d'alta a We Watch de Match que han confirmat que donaran l'emissió del proper partit de l'equip.

Al mateix temps, des de Porpra preveuen connectar l'aplicació amb xarxes socials com Facebook i Twitter i generar comunitats virtual al voltant d'un equip, o d'un bar, cafeteria o restaurant que retransmeti els partits.

Tot i que de moment les aplicacions estan personalitzades per equips, ja estan treballant en una aplicació genèrica per seguir esdeveniments com el mundial de Fórmula 1 o el de motociclisme, o grans aconteixements esportius.

En poc temps el volum de descàrregues de les aplicacions ha estat molt elevat, i ha tingut un gran èxit entre els aficionats del Borussia de Dortmund -lider de la Budeslinga-, ja que l'equip no disposa d'una aplicació pròpia per a telèfon. A finals d'aquesta setmana, ja hi haurà uns 45.000 usuaris i dades de 7.000 bars de tot el món

Creada el juliol de 2010 pels emprenedors Pere Saurina (director de desenvolupament), Marc Sales (director financer) i Xavier Blanché (director comercial), Porpra compta amb alguns treballadors a mitja jornada o estudiants en pràctiques. Per a tirar endavant el projecte, la companyia s'ha fixat com a prioritat donar entrada a nous inversors per a garantir el seu creixement i viabilitat.

I és que, de moment, We Watch the Match! no genera beneficis. No obstant això, els seus responsable entenen que hi ha moltes potencialitats: els clubs tenen informació de primera mà dels hàbits seus seguidors, els bars poden preparar ofertes per a fans de determinats equips i les televisions tindran coneixement d'audiències potencials.