L'empresa Galetes Trias, amb seu a Santa Coloma de Farners, llançarà al mercat una nova gamma de producte. Es tracta d'unes galetes energètiques, adreçades a esportistes, i d'unes altres de saciants, pensades per a dietes de control de pes. Per comercialitzar-les, l'empresa gironina ha creat 'Triabé', una nova marca sota el paraigües de la qual també es vendran les galetes sense sucre ni gluten que ja produeix. Galetes Trias va tancar el 2010 amb una facturació de 4 MEUR i aquest any vol obrir nous mercats a l'exterior. La intenció, com explica la directora de màrqueting, Maria Trias, és apostar per països com els Estats Units i la Xina i arribar a doblar el percentatge actual de vendes a l'exterior.

L'any 1908, Joaquim Trias va començar a elaborar galetes des de l'obrador de la pastisseria situada al carrer del Centre de Santa Coloma de Farners. Ara, un segle més tard, aquesta empresa familiar -que ja arriba a la quarta generació- ocupa una nau de 4.500 metres quadrats a l'entrada de la ciutat, la majoria dels quals es destinen a fàbrica.

Famosa per les seves galetes tradicionals, elaborades a base d'ametlla, l'empresa gironina ha tancat el 2010 amb una facturació de 4 milions d'euros. Des de les seves instal·lacions, cada dia es produeixen 1.500 quilos de galetes, entre les quals es troben les teules, els neulets o els crocants.

En les properes setmanes, l'empresa gironina traurà al mercat dues noves línies de dolços: unes galetes energètiques i unes altres per al control de pes. Per comercialitzar-les, Galetes Trias ha creat una nova marca -batejada com a 'TriaBé'- sota el paraigües de la qual també s'hi vendran les galetes sense sucre ni gluten que ja produeix.

Nous segments de mercat

Segons explica la directora de màrqueting, amb la nova gamma es vol 'arribar a segments de mercat on fins ara no hi teníem presència'. Així, d'una banda, les galetes saciants TriaBé PLUS (que incorporen cereals amb fruita) es comercialitzaran a centres d'estètica i dietètiques. I per altra banda, les galetes energètiques TriaBé ENERGY es trobaran a gimnasos i botigues especialitzades en esport.

Per desenvolupar les noves galetes, la firma gironina ha comptat amb el suport de la Generalitat, a través d'ACC1Ó. A més, també s'està estudiant treure una nova gamma d'especialitats destinades als infants.

Segons concreta Maria Trias, en un principi les galetes energètiques i saciants es vendran arreu de Catalunya, i després la seva comercialització s'estendrà arreu de l'estat i també a mercats internacionals. Precisament, l'exportació és una altra de les potes del negoci que Galetes Trias vol enfortir al llarg d'aquest 2011.

La intenció de l'empresa és poder doblar el percentatge actual que es destina als mercats exteriors, i arribar fins al 10%. Per fer-ho, la directora de màrqueting concreta que es volen consolidar vendes 'sobretot a la Xina, als Estats Units i al Canadà'. Actualment, la major part de l'exportació de Galetes Trias es concentra al mercat asiàtic (sobretot, el Japó) i la resta es ven, sobretot, a Europa (Portugal, Anglaterra, Itàlia, Alemanya i Finlàndia).

Logotip renovat

Per encarar el repte de l'exportació i consolidar també les línies de producte, Galetes Trias ha renovat el logotip. La imatge continua incorporant els clàssics vellets, però a diferència de l'anterior logotip -creat amb motiu del centenari- la parella s'ha modernitzat i es dóna més presència a les galetes.

Galetes Trias compta actualment amb una plantilla de 45 treballadors i a Catalunya les seves especialitats es poden trobar tant a les grans superfícies com a botigues tradicionals. A la resta de l'estat espanyol i a l'estranger, les vendes es concentren més a botigues especialitzades i gourmet.

L'empresa també ha creat productes específics per als turistes, com unes caixes amb la imatge de Barcelona impresa que triomfen entre els japonesos. A més, entre els italians el sabor que agrada més és el del neulet (la neula farcida), segons concreta Maria Trias. Tant, que fins i tot l'han arribat a anomenar 'el canelloni catalani', explica la directora de màrqueting.

Anualment, des de la fàbrica de Santa Coloma de Farners, surten 63 milions de galetes que porten el segell de Trias. Des de l'any 1994, aquestes instal·lacions compten també amb un museu, on s'explica la història de l'empresa, que ja ha assolit els 300.000 visitants.

La directora de màrqueting explica, però, que l'empresa no se salva de la crisi econòmica. De fet, l'any 2008 el volum de negoci de Galetes Trias va caure un 8%. L'any passat, l'empresa va aconseguir mantenir-se (i fins i tot incrementar un tímid 1%), però una de les conseqüències clares de la crisi es veu en l'estacionalitat de les vendes. 'Ara, cada cop es concentren més en determinades èpoques de l'any, com ara el Nadal', conclou Maria Trias.