Llet Nostra ha tancat l'any 2010 amb un augment de la facturació del 2,45%, fins a 20,6 milions d'euros, i gairebé 31 milions de litres comercialitzats, un 7% més, de manera que ja és la tercera marca de llet catalana, amb un 11,27% de quota de mercat. Fora de l'àrea metropolitana de Barcelona és la marca líder.

La companyia ha destacat la millora dels resultats malgrat el descens del 6% del preu de la llet el 2010, que ha compensat amb un augment de les vendes.

Llet Nostra, que agrupa 225 explotacions de cooperatives catalanes -que suposen el 30% dels ramaders catalans i el 25% de la llet que es produeix a tot Catalunya-, va néixer el 2003 per iniciativa de diverses cooperatives lleteres, la majoria de les comarques gironines.

Set anys al mercat

Llet Nostra va sortir al mercat el 2003 amb una producció de 3 milions 260 mil litres. El període de màxim creixement va ser del 2004 al 2005 quan la producció es va doblar fins a superar els 18 milions de litres de llet a l'any, coincidint amb la inauguració de la planta de producció de Vic, una de les més innovadores de Catalunya i de l'Estat espanyol.

En 7 anys d'estar al mercat, Llet Nostra, la llet de cooperatives catalanes, ha multiplicat en més d'un 300 per cent la seva penetració al mercat, donant resposta, d'aquesta manera, a l'increment de consum que ha experimentat la marca. La mitjana de creixement en litres comercialitzats durant els darrers 4 anys és del 7%.

Per primer cop, Llet Nostra ha assolit la tercera posició del rànquing en brik al conjunt de Catalunya i la primera fora de l'àrea metropolitana de Barcelona, segons dades del 2010 de l'empresa Nielsen. La quota de mercat en vendes és, en aquests moments, de l'11,27%, a menys de dos punts del líder.

En l'actualitat, formen part de Llet Nostra: Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i comarca, Agropecuària de Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.