Expansió internacional

Seat arribarà a la Xina el 2012

La companyia entrarà al mercat xinès amb els models Ibiza i Leon fabricats a la planta de Martorell

10.03.2011 | 19:59

La firma automobilística espanyola Seat, del grup Volkswagen, té intenció de fer el seu desembarcament comercial al mercat xinès durant el proper any, amb el llançament en aquest país dels seus models Ibiza i León.

Ho ha anunciat el president de Seat, James Muir, en el marc de la presentació anual de resultats de Volkswagen.

Muir ha explicat que la presentació oficial de la corporació a la Xina es produirà el proper mes d'abril durant la celebració del Saló de l'Automòbil de Xangai, encara que ha puntualitzat que el desembarcament comercial es durà a terme el 2012 i va avançar que presentarà la seva nova ofensiva de producte al país en el Saló de Pequín.

El màxim responsable de Seat ha destacat que aquesta decisió d'entrar al mercat xinès forma part de l'estratègia d'expansió internacional de l'empresa, en què també estan estudiant la possibilitat de desembarcar en altres mercats.

Muir ha afirmat que la intenció és entrar de forma progressiva al país asiàtic, amb unes vendes "moderades" i amb vehicles fabricats a la planta de Martorell (Baix Llobregat).

"És el moment adequat per expandir la companyia", ha afirmat el president de la firma espanyola, i alhora ha ressaltat que la Xina és el país idoni per a aquest creixement, després que comprovessin l'evolució experimentada en aquesta regió per altres marques del consorci Volkswagen, com Audi.

També ha anunciat que Seat estudia implantar-se a altres mercats i ha destacat que la bona evolució experimentada a Mèxic podria servir de plataforma per a la seva evolució en altres països de Sudamèrica.

Adéu a les pèrdues en el 2013

D'altra banda, la corporació amb seu a Martorell, en el marc del seu pla estratègic, preveu tornar a registrar beneficis el 2013, gràcies a l'arribada de nous models com la nova generació del Lleó, entre d'altres. La companyia va registrar unes pèrdues operatives de 311 milions d'euros el 2010, un 8,2% menys que el 2009.

El director financer de Volkswagen, Hans-Dieter Pötsch, durant la conferència de resultats, ha assenyalat que la previsió és que Seat abandoni els números vermells el 2013, gràcies a l'arribada d'un nou cicle de models i va afirmar que en l'actualitat la corporació espanyola s'ha vist especialment afectada per la difícil situació del mercat nacional.

"La nostra filial espanyola s'ha vist afectada per la mala situació del mercat espanyol", ha ressaltat Pötsch, i alhora ha destacat que malgrat aquestes dificultats, la signatura va aconseguir fer-se amb el lideratge comercial a Espanya, gràcies als volums de vendes positius de models com el Lleó o l'Ibiza, entre altres.

De la seva banda, el màxim responsable del consorci de Wolfsburg, Martin Winterkorn, ha afirmat que Seat ha aconseguit tornar a ser líder de vendes a Espanya després de 31 anys i va assenyalar que la companyia té un futur prometedor, gràcies, entre d'altres factors com l'inici de la producció de l'Audi Q3 a Martorell, a partir de mitjans d'aquest any.

"Estem convençuts que Seat està duent a terme un bon progrés i que tornarà a contribuir a l'èxit financer del grup Volkswagen en el futur", ha assegurat el president del consorci teutó.

Notícies relacionades

Enllaços recomanats: Premis cinema