Ni els elevats preus del petroli, ni la recessió econòmica, ni fenòmens naturals com temporals de neu o les cendres volcàniques han impedit que Ryanair tanqués l'últim any amb beneficis. Tot i que la majoria d'aerolínies van registrar una recuperació al llarg de 2010, els guanys de la low cost irlandesa quadrupliquen els de l'aliança Iberia-British Airways, o són més de tres vegades superiors als d'EsayJet. L'única aerolínia europea que va registrar un millor comportament l'últim any va ser Air France-KLM. Els resultats de Ryanair es van fer públics coincidint amb la seva progressiva retirada de l'aeroport de Girona per la falta d'un acord amb la Generalitat per seguir-hi operant.

Ryanair va obtenir en el seu últim exercici fiscal, que va concloure el passat 31 de març, un benefici net de 401 milions d'euros, fet que suposa un 26% més que en l'exercici anterior, l'aerolínia va cancel·lar 14.000 vols durant l'exercici per les males condicions climatològiques sofertes en l'hivern i a l'impacte de l'erupció del volcà a Islàndia (9.400 operacions anul·lades). La crisi de cendres volcàniques va tenir un impacte de 29,7 milions d'euros, dels quals 15,6 milions corresponen a despeses operatius i 1,7 milions d'euros en despeses imputades a la interrupció dels vols, que s'afegeixen als 12,4 milions en indemnitzacions als afectats.

La companyia va incrementar la seva facturació en un 21%, fins als 3.630 milions d'euros, després d'elevar el seu tràfic de passatgers en un 8%, arribant així als 72,1 milions de viatgers transportats, enfront dels 66,5 milions que va registrar l'any anterior. Les vendes per serveis auxiliars (vendes a bord, lloguer de vehicles i reserves d'hotel) també van créixer un 21%, fins als 802 milions d'euros i el preu mitjà del bitllet es va encarir un 12%.

Les dades econòmiques fetes públiques ahir per l'aerolínia mostren com els costos d'explotació es van incrementar un 3%, excloent el combustible. La partida de carburant va augmentar un 37% fins a 1.227 milions d'euros, a causa del creixement de la mitjana del preu del petroli, que va passar de 62 dòlars a 73 dòlars.

Ryanair considera que els alts preus del cru conduiran a una consolidació més forta en el sector, fet que "crea majors oportunitats de creixement" per a la companyia, que confia a augmentar quota de mercat. A més, va indicar que té cobert el 90% del combustible que necessiten els seus avions, al preu de 82 dòlars per barril. No obstant això, va reconèixer que l'alt preu del carburant i les taxes dels aeroports fan més rendible deixar a terra alguns avions. Durant l'exercici, va adquirir actius per valor de 897,2 milions d'euros.

La low cost va reconèixer que "la seva visibilitat sobre les reserves és limitada" i va mostrar la seva preocupació per les mesures d'austeritat i el seu impacte en la confiança del consumidor.