El grup Llet Nostra -impulsat per cooperatives lleteres, la majoria gironines- acaba de llançar la seva línia de iogurts i postres, amb la qual cosa espera doblar els 20,6 milions de facturació obtinguts l'any 2010 en els pròxims cinc anys. El president de Llet Nostra, Xavier Tubert, va presentar ahir aquest nou projecte, la inversió del qual és de 3 milions d'euros en els tres primers anys, que té set referències de iogurts i set més de postres, entre les quals hi ha flam o crema catalana.

Tubert espera aconseguir una quota de mercat del 10% de cada referència en els pròxims cinc anys i va assegurar que amb els nous productes preveuen crear uns 50 llocs de treball aquest any.

"És un bon mercat", va dir Tubert, perquè el 70% de les llars consumeix aquests productes i un 30% ho fa de manera regular.

Va afegir que per a la fabricació dels nous productes han arribat a un acord amb la fàbrica Pastoret de la Segarra, a Sant Guim de Freixenet , a la Segarra.

Els iogurts i postres de Llet Nostra ja poden trobar-se en establiments com Caprabo, El Corte Inglés, Suma i altres cadenes d'alimentació.

Tubert també va explicar que la seva marca de llet ha aconseguit ser líder a Catalunya, només vuit anys després del seu llançament al mercat, competint amb més de 25 marques.

Malgrat el moment econòmic, Llet Nostra ha tingut un creixement sostingut anual del 7% i en els primers mesos d'aquest any el creixement s'ha situat en l'11%.

Preguntat sobre la possible compra de la marca Cacaolat, Tubert va dir que és una marca "interessant, molt ben posicionada al mercat", però que de moment "no és prioritària", a la vegada que va destacar que la via judicial "és delicada". No obstant, va indicar que "ja es veurà" què passa si surt una oportunitat, sols o amb més gent.