La cistella de la compra de productes d'alimentació s´ha encarit un 0,9% durant el segon trimestre de l'any respecte al mateix període del 2010, a causa de la pujada del preu del peix (+6,3%), de la carn (+ 0,9%) i, en menor mesura, dels aliments envasats (+0,7%).

Els majors descensos interanuals s´han registrat a Vitòria (-6,5%), Bilbao (-4,1%) i Santander (-3,3%), mentre que la pujada més important l´ha experimentat Huelva, on els preus van créixer al juny un 1,8% entre abril i juny, segons les últimes dades de l'Observatori de Preus del Comerç Minorista del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, recollits per Europa Press.

L'Observatori, que analitza els preus de 187 productes en un total de 4.138 establiments de 56 grans ciutats espanyoles, posa de manifest que València es manté com la ciutat amb els preus més reduïts, mentre que Sant Sebastià se situa com la més cara per fer la compra d'alimentació.

En el rànquing per cadenes d'àmbit nacional, Mercadona i Alcampo es mantenen com les ensenyes més barates en la cistella d'alimentació, tot i que han pujat els preus un 2,4% i un 0,7% respecte al segon trimestre de l'any passat.

El segueixen Carrefour, Eroski i Simply Market (Sabeco), mentre que El Corte Anglès figura en l'informe com el grup amb els preus més alts.

En aquest primer trimestre de l'any, totes les ensenyes, excepte Eroski (-4,5%), Eroski Center (-1,7%), Hipercor (-3,2%) i El Corte Anglès (-4,2%) han augmentat els seus preus respecte al mateix període de l'exercici precedent. Els increments oscil•len entre el 7,4% de Carrefour Express i el 0,1% de Supersol.

Respecte al trimestre anterior, la majoria de les ensenyes també eleven els seus preus. Així, els majors descensos els apliquen El Corte Anglès (-2,5%) i Eroski (-2,4%), mentre que el major augment correspon a Carrefor Express (+3,6%).

D'altra banda, els preus de la 'cistella estàndard' de productes de drogueria i higiene personal són un 0,3% superiors als de fa un any i se situen un 0,7% per sobre dels del trimestre anterior.