Segons que ha informat avui la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el total d'ingressos durant els sis primers mesos de l'any ha ascendit a 356,9 milions, un 1% més, mentre que l'ingrés per seient i quilòmetre ofert (AKO) ha estat de 5,46 cèntims d'euros, un 2% menys.

L'Ebitdar (resultat operatiu abans de costos de lísing, amortitzacions, interessos i impostos) ha arribat als 22,9 milions, davant dels 57,6 milions del primer semestre de l'any anterior.

Els ingressos totals per passatgers han caigut un 4% fins situar-se en els 66,76 euros, i la tarifa mitjana per passatger ha baixat un 5%, fins als 58,97 euros.

Durant el primer semestre de l'any ha continuat la intensa pressió competitiva i s'ha registrat una forta pujada del preu del combustible, que en el compte de resultats ha fet augmentar un 34% les despeses per fuel, fins als 108,2 milions d'euros, i el total de costos variables ha crescut un 15% respecte al mateix semestre de l'any anterior.

El nombre de vols operats durant el primer semestre ha estat de 42.007, un 6% més, i el nombre mitjà d'avions ha estat 41, davant dels 35 de l'any anterior.

Durant el primer semestre de l'any també ha augmentat el nombre de passatgers en un 6%, fins situar-se en 5.346 el nombre de persones transportades.

L'aerolínia ha destacat que en el segon trimestre de l'any ha obtingut un resultat net de 3,6 milions, davant dels 13,4 milions de l'any anterior, i ha augmentat el nombre de passatgers un 16% respecte al mateix trimestre de l'any anterior.

Durant el primer semestre, Vueling ha seguit augmentant el nombre de passatgers en connexió transportats fins arribar a la xifra de 307.000 passatgers de connexió, gairebé el doble que en el mateix període de l'any anterior, gràcies als vols de connexió entre avions de Vueling i als que realitza amb els vols d'Iberia.

Recentment, Vueling ha prolongat l'acord que tenia amb Iberia per connectar vols de l'aerolínia durant la temporada d'hivern que ve i ha arribat a acords amb les aerolínies Avianca i LAN.

Per a la resta de 2011, Vuelign espera que el mercat entre Espanya i Europa continuï la tendència de creixement, del que l'aerolínia espera beneficiar-se.

Els riscos continuen relacionats amb l'alça del preu del petroli, que a llarg termini constitueix una amenaça important per a tot el sector aeri, i amb el feble comportament de la demanda en el mercat domèstic d'Espanya.

La companyia espera mantenir el nivell d'activitat en la temporada d'hivern, el que suposaria un augment del trànsit del 10% per a tot l'any 2011.