La companyia valenciana Air Nostrum va anunciar divendres un altre pla d'ajustos en la seva estructura organitzativa per fer front a la greu crisi econòmica, que inclou la paralització de quinze dels seus avions (una quarta part de la seva flota) per suprimir aquest any la major part de rutes deficitàries i comporta una segona mesura de calat: l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) amb vistes a retallar jornades (al voltant del 9%) i salaris durant el 2012. El conseller delegat de la firma d'aviació regional, Carlos Bertomeu, va justificar l'aplicació de "mesures contundents" a causa del sobrecost dels carburants, mentre cauen els ingressos per passatger, la "guerra de preus" entre companyies del sector i avança la depreciació de l'euro respecte el dòlar, fet que dispara els seus costos financers.

Segons Bertomeu, l'empresa del grup Nefinsa té "molt avançat el pla de reducció de rutes, que s'ultimarà en els propers mesos". Air Nostrum deixarà a terra la meitat del seus avions de menor capacitat (50 places), que són els menys rentables, mentre que mantindrà un flota de 42 avions davant als 72 actuals. Això permetrà disminuir pèrdues al llarg d'un exercici on els ingressos mitjans per passatgers ja són un 14,8 % inferiors en comparació al 2008.