El president de Ryanair, Michael O'Leary, considera que la "fallida" de Spanair són "bones notícies per al turisme i l'ocupació a Espanya", ja que, al seu judici, "permetrà l'arribada de noves aerolínies, que ocuparan el seu lloc i, al mateix temps, incrementaran el trànsit oferint tarifes més baixes i un servei més eficient".

En una roda de premsa a Palma, O'Leary va sostenir que una companyia com Spanair amb unes "altes tarifes que no és capaç de sobreviure, no es mereix viure al mercat", alhora que va indicar que la situació de l'aerolínia "no és nova, sinó que s'estava arrossegant els últims anys i amb els diferents propietaris que ha tingut la companyia últimament".

A més, va estimar que la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona "mai haurien d'haver donat ajudes econòmiques a Spanair" finançant una aerolínia, quan, al seu judici, estava "clar que no era viable".

"Sembla que és tradició a Espanya finançar aventures que no van enlloc, quan hi ha altres aerolínies, com Ryanair que poden aportar un valor afegit molt més important per a Espanya", va destacar, mentre negava que la seva companyia estigui rebent "subsidis" per part de les institucions públiques. "Una cosa són els subsidis directes que no aporten cap retorn, ni benefici i una altra cosa són els acords de màrqueting, que repercuteixen directament en un benefici sobre el territori", va dir.

Respecte a les crítiques d'Air Berlin en el sentit que considera que Ryanair no està competint en igualtat de condicions, a causa d'aquests acords de màrqueting, O'Leary va afirmar que, en primer lloc, "no el preocupa gaire" l'opinió de l'aerolínia alemanya, que, al seu judici, hauria de centrar-se més a "competir amb nosaltres, en lloc de queixar-se".

D'altra banda, va acusar Aena, pels "alts costos de les taxes" que imposa a les aerolínies, de ser "una de les causes" del tancament de Spanair i, en aquesta línia, va criticar el "monopoli" del gestor aeroportuari, que va en detriment del desenvolupament del transport aeri".