FGC Cargo ha batut un nou rècord històric d´ingressos durant el 2011. En total, el negoci del transport de mercaderies per ferrocarrill d´FGC ha crescut un 22% aquest any passat, fins a assolir uns ingressos de 4,5 milions d´euros (800 mil euros més que l´any 2010).

El creixement d´FGC Cargo resulta especialment significatiu en el transport de mineral, amb un increment del 52% de tones de potassa transportades. Els ingressos per aquest concepte també augmenten gairebé un 40% respecte al 2010, fins a superar els 2,2 milions d´euros.

Més de 2 milions d´euros ingressats pel transport de potassa

FGC ha transportat durant el 2011 un total de 375.423 tones de potassa entre les mines de Súria i el Port de Barcelona, un 52,43% més que durant el 2010. El creixement també resulta significatiu en nombre de circulacions, amb un total de 482 circulacions durant el 2011 (161 més que el 2010). El transport de potassa ha generat uns ingressos de 2,2 milions d´euros, gairebé un 40% més que l´any passat.

Més de 90 mil vehicles transportats

FGC Cargo ha transportat durant el 2011 més de 90 mil vehicles SEAT entre la fàbrica de Martorell i el Port de Barcelona. En total, FGC Cargo ha transportat 17.200 cotxes més que l´any 2010, un creixement equivalent al 23,5%. Això també s´ha traduït en un increment dels ingressos superior al 17% per aquest concepte, fins a superar el mig milió d´euros anuals.

El transport de sal i CARGOMETRO també creixen

Fora de l´àmbit del port, el transport de sal per ferrocarril entre les mines de Súria i la fàbrica Solvay de Martorell també ha crescut durant el 2011, amb 301.340 tones transportades. Això representa un 2,69% més que el 2010. En total s´han fet 410 circulacions de sal durant tot el 2011, 8 més que l´any 2010. I els ingressos per aquest concepte han estat d´1,4 milions d´euros, un 5,5% més que l´any passat.

Així mateix, el servei de CARGOMETRO, que transporta components per a vehicles entre les fàbriques de SEAT de Martorell i la Zona Franca, ha duplicat el nombre de circulacions aquest últim any en comparació amb el 2010. En total s´han fet 1.200 circulacions de CARGOMETRO durant el 2011, 661 més que el 2010. Els ingressos de CARGOMETRO han superat els 160 mil euros, amb un creixement del 63% respecte el 2010.

Xifres totals

En total, durant l´any 2011, el volum de transport de mercaderies transportades per part d´FGC ha assolit la xifra de 784.235 tones, entre cotxes, sal i potassa. Aquesta xifra representa un augment del 24,94% respecte el mateix període de l´any 2010. En circulacions, se n´han fet 1.435 durant els dotze mesos de l´any, 262 més que l´any 2010. I, tal com ja hem comentat anteriorment, s´ha assolit un nou rècord històric d´ingressos amb 4,5 milions d´euros, un 22% més que el 2010.

Previsions per al 2012

Durant aquest 2012 FGC Cargo començarà a operar nous serveis fora de les vies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, fet que permetrà continuar augmentant el volum de negoci actual. L´objectiu és aprofitar les oportunitats que obren els processos de liberalització del transport ferroviari de mercaderies, tant a Espanya com a Europa.

FGC Cargo s´ha plantejat l´objectiu de trobar una resposta a les deficiències que existeixen actualment en matèria de transport de mercaderies a Catalunya a la recerca d´un transport més econòmic i sostenible. Per aconseguir-ho resulta indispensable apropar-se a transportistes, transitaris i operadors logístics, però també a les empreses productores, exportadores, importadores i distribuïdores per tal de tenir en compte el seu punt de vista i intentar trobar vies d´acord. És un procés que ja hem endegat i que va més enllà de la voluntat d´FGC de continuar creixent en el sector de les mercaderies. Es tracta, sobretot, de facilitar les exportacions a les empreses instal·lades a Catalunya per ajudar-les a ser molt més competitives.

L´objectiu final és el d´esdevenir, a mig termini, un operador de referència a nivell europeu a través d´acords amb diferents operadors logístics i grans productors.